Operatoarea de la 112 care a vorbit cu Alexandra nu a fost sancționată. Ce susţine STS
Publicat pe 15.08.2019 la 11:15 Actualizat pe 15.08.2019 la 11:20
Ies la iveală noi detalii în cazul Caracal. Deşi a trecut aproape o lună de când Alexandra Măceşanu a fost auzită ultima dată, atunci când apelat la 112, operatoarea criticată pentru atitudinea pe care a avut-o în acel moment, faţă de copilă, nu a fost sancţionată.
Ies la iveală noi detalii în cazul Caracal. Deşi a trecut aproape o lună de când Alexandra Măceşanu a fost auzită ultima dată, atunci când apelat la 112, operatoarea criticată pentru atitudinea pe care a avut-o în acel moment, faţă de copilă, nu a fost sancţionată.
"Cum crezi că te găsim dacă nu știi unde ești?", i-a spus operatoarea de la 112 Alexandrei Măceşanu, copila care, disperată, încerca să dea cât mai multe detalii privind locul în care Gheorghe Dincă a dus-o.
STS însă, nu a sancţionat-o pe operatoare, precizând că totul a fost făcut "ca la carte".
“Operatoarele au gestionat apelurile la numărul de urgență 112 conform prevederilor art. 2 din Metodologia privind cooperarea agențiilor specializate de intervenție în cazul urgențelor primite prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență și fac obiectul unui raport de analiză privind modul de operare”, a transmis STS, potrivit Libertatea.
Cu toate acestea, manualul de operare arată că angajaţii de la 112 ar trebui să vorbească rar şi clar la telefon, la un volum adecvat, că trebuie să reflecte autoritate şi înţelegere, dar totuşi, siguranţă cu privire la ceea ce transmite apelantul, conform PressOne.
De altfel, în acelaşi manual apare că discuţia trebuie să se desfăşoare pe un ton politicos şi prietenesc şi, mai mult, că operaturii 112 nu au voie să trateze situaţia apelantului cu lejeritate.
În primele zile ale anchetei, Alexandru Cumpănaşu, unchiul Alexandrei Măceşanu, a făcut publica discuţia integrală pe care nepoata sa a purtat-o cu operatorii de la 112 şi cu poliţistul.