Prima reacție a STS, despre cele 3 apeluri ale Alexandrei, din noaptea în care a murit
Publicat pe 26.07.2019 la 20:28 Actualizat pe 26.07.2019 la 20:32
STS, Serviciul de Telecomunicații Speciale, a transmis un comunicat publicității, în care a aratat că informația de localizare a Alexandreia fost cea corect transmisă.
STS, Serviciul de Telecomunicații Speciale, a transmis un comunicat publicității, în care a aratat că informația de localizare a Alexandreia fost cea corect transmisă.
Reprezentanții STS au arătat grafic cum au fost localizate cele trei apeluri. În cazul celui de-al treilea apel la 112 al adolescentei, Alexandra ar fi fost găsită în zona afișată, iar în cazul celui de-al doilea, ”telefonul victimei a comutat pe o altă celula a operatorului de comunicații mobile”.
Comunicatul integral al STS
În completarea comunicatului de presă remis la ora 15.00, facem următoarele precizări:
Prin apelarea numărului de urgență 112 este furnizată și disponibilă în mod automat informația de localizare transmisă de operatorul reţelei publice mobile. Zona primară de localizare este reprezentată sub forma unui unui cerc sau sector de cerc, așa cum se poate observa în imaginile de mai jos.
În cazul de față, victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia.
Pe durata celui de al doilea apel informația de localizare este cea reprezentată în figura nr. 2, de unde se poate deduce că telefonul victimei a comutat pe o altă celula a operatorului de comunicații mobile.
Pe durata celui de al treilea apel informația de localizare a fost identică cu cea primită în cazul primului apel efectuat de victimă.
Singura posibilitate legală și fezabilă pentru o localizare mai precisă a unui apel 112 este utilizarea aplicației dezvoltată și lansată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în data de 15 februarie 2019, denumită „Apel 112”.
Aplicația „Apel 112” permite transmiterea coordonatelor geografice ale terminalului telefonic mobil, tocmai pentru îmbunătățirea poziției de localizare a apelantului la 112.
De la data lansării acestei aplicații și până în prezent au fost inițiate către Serviciul 112, prin intermediul aplicației, un număr de 409 apeluri. Aplicația și-a dovedit utilitatea în toate cazurile în care persoanele aflate în pericol au folosit-o.