Programul Rabla, sabotat pe față, chiar de funcționarii publici / Detalii scandaloase
De Narcis Voica.
Publicat pe 04.06.2021 la 23:34
Actualizat pe 04.06.2021 la 23:34
Situație incredibilă, în Capitală: în timp ce unii funcționari publici încearcă să-i convingă pe posesorii de rable să le ducă la cimitirul de mașini, alții sabotează, din interior.
- În timp ce unii funcționari încearcă să stimuleze reînnoirea parcului auto național, alții sabotează Programul Rabla
- Pentru a aplica o ștampilă, angajații la stat au nevoie de... 45 de zile!
Programul „Rabla" de reînnoire a parcului auto scoate la suprafață problemele grave din sistem: sute de oameni vor rata achiziționarea unei mașini noi, din cauza unor funcționari publici care au nevoie de 45 de zile ca să aplice o... ștampilă! „Digitalizarea” unor instituții i-a transformat pe funcționarii publici în niște dumnezei, care-i tratează cu sictir pe muritorii de rând, în special pe cei care au auzit de Internet doar la televizor. Este și cazul unui bărbat care, zilele trecute, s-a prezentat la Taxe Locale, pentru a obține o ștampilă pentru înstrăinarea unui autoturism, care ar fi urmat să fie predat în vederea casării, la Rabla. „Erau patru angajați care împărțeau bilețele, pe care era scris un site, și îi trimeteau pe cetățeni acasă, să transmită documentele pe Internet, pe motiv că nu mai au ghișeu fizic în DGITL. Nu mă pricep... N-am Internet... După ce mai multe persoane au făcut scandal, solicitând să li se preia documentele, doi angajați au catadicsit să înregistreze dosarele. Deci, se putea! (...) Însă, după ce au scanat actele, funcționarii au susținut că, pentru a aplica ștampila, vor avea nevoie de 45 de zile. 45 de zile, pentru a pune o ștampilă! Le-am explicat faptul că voi pierde Programul Rabla, fiindcă în 45 de zile se termină, expiră și RCA, și ITP, iar angajații primăriei mi-au râs în nas: Aia e! Nu e problema noastră! Mergeți acasă și așteptați e-mail, în astea 45 de zile! Vă anunțăm noi când puteți veni, ca să vă punem ștampila”, a dezvăluit un bucureștean care și-a luat deja adio de la o mașină nouă, prin Programul Rabla.
Anul trecut s-a înregistrat un record în privința bugetului alocat programului Rabla Clasic: 405 milioane de lei. Tot anul trecut, peste 4.000 de români și-au cumpărat o mașină electrică sau hibridă accesând fondurile Programului Rabla Plus, un alt record pentru România. 90% dintre vehiculele achiziționate prin intermediul acestui program sunt full electrice. Tranzacțiile sunt încurajate și de faptul că bonusul care se acordă în România este cel mai mare din Uniunea Europeană. Este vorba despre 45.000 de lei, echivalentul a circa 9.240 de euro. Despre programul de anul acesta, ministrul Mediului, Tanczos Barna, spunea: „Avem finanțare consistentă pentru schimbarea parcului auto”. Însă, cum până la Dumnezeu te mănâncă sfinţii...
Citește și: Scandal cu interceptări în sediul Poliției Capitalei / Procurorii, acuzați de fabricarea unui dosar