Schimbări mari în Educație. Elevii au parte de vești bune
De Razvan Paltin.
Publicat pe 03.12.2019 la 18:52
Actualizat pe 03.12.2019 la 18:55
Se anunță vești bune pentru elevii din România. Ministerul Educației și Cercetării, Moninca Anisie, a declarat marți într-o conferință de presă că va solicita profesorilor să înceteze să le mai ceară elevilor să memoreze comentarii.
Se anunță vești bune pentru elevii din România. Ministerul Educației și Cercetării, Moninca Anisie, a declarat marți într-o conferință de presă că va solicita profesorilor să înceteze să le mai ceară elevilor să memoreze comentarii.
Viața de elev nu-i tocmai ușoară, mai ales atunci când aceștia au de memorat zeci de pagini de comentarii. Ministerul Educației și Cercetării a declarat marți, într-una dintre conferințele de presă că va solicita profesorilor să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze comentarii
„Răspund în calitate de profesor de limba română, nu în calitate de ministru: nu am fost adepta niciodată a memorării comentariilor, ci întotdeauna mi-am dorit ca elevii mei să-şi dezvolte gândirea critică, ei să realizeze acele comentarii de text, eu nici măcar nu le spun comentarii, pentru că vorbim despre o interpretare a unui text literar. (..) Acum vă răspund în calitate de ministru, voi solicita colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze acele comentarii, dar răspunsul colegilor profesori de limba română va fi că trebuie să înveţe pentru examenul de Bacalaureat sau pentru Evaluarea Naţională nişte comentarii. Nu, pentru Evaluarea Naţională chiar nu trebuie să înveţe nişte comentarii, ci trebuie să realizeze pe un text la prima vedere o compunere şi rolul profesorului la clasă este acela de a crea competenţa de a dezvolta o idee pe un text la prima vedere, iar, în ceea ce priveşte examenul de Bacalaureat, la subiectul al III-lea avem un reper important pe care trebuie să-l dezvolte şi anume particularităţile de construcţie ale unui text”, a spus Monica Anisie.
În opinia sa, profesorul de română trebuie să creeze competenție de interpretare de text și să-i învețe pe elevi să înțeleagă mesajul fără a trebui să reproducă comentariile respective
„Ceea ce ne spune, de fapt, şi rezultatul de la testarea PISA pe lectură putem aplica şi pentru ceea ce se întâmplă în sistem astăzi la limba şi literatura română, dar poate ne trage şi un semnal de alarmă acest rezultat pentru construcţia subiectelor pentru evaluările naţionale. (...) Poate pentru anul viitor ne gândim mai mult la modul în care construim subiectele şi ce competenţă urmăreşte să dezvolte copilului”, a explicat ministrul.