Se va scumpi cartela la metrou? Anunțul făcut de ministrul Transporturilor
De Georgiana Prodan.
Publicat pe 05.03.2021 la 10:29
Actualizat pe 05.03.2021 la 10:29
Anul acesta, prețul unei călătorii la metrou s-ar putea scumpi. Metrorex ar putea lua în considerare această opțiune pentru diminuarea pierderilor. Iată care sunt motivele și ce a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă!
- Care sunt principalele motive pentru care scumpirea ar fi necesară
- Metrorex nu ar putea fi susținută financiar doar din vânzarea cartelelor
Scumpirea călătoriilor cu metroul ar putea deveni realitate, în contextul în care prețul unei călătorii nu a mai fost majorat în ultimii 5-6 ani.
Care sunt principalele motive pentru care scumpirea ar fi necesară
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că ar fi necesară o scumpire, însă nu a avut loc deocamdată o discuție oficială pentru a se stabili toate detaliile, dar și avantajele sau dezavantajele.
De asemenea, prețul unei călătorii este același ca acum 5-6 ani.
Cătălin Drulă a mai declarat că ar trebui să fim mai precauți, fiind în pandemie, deoarece oamenii se tem într-un fel sau altul de mijloacele de transport în comun. Având în vedere și inflația, o majorare cât se poate de mică ar fi necesară, din perspectiva ministrului.
Deși acest lucru ar putea ajuta bugetul companiei, există șanse minime ca golurile din buget să fie umplute.
Metrorex nu ar putea fi susținută financiar doar din vânzarea cartelelor
Partea de venituri ar putea fi, astfel, stimulată, însă nu într-o măsură atât de mare pentru ca lucrurile să meargă ca pe roate. O majorare de 20% a tarifului de călătorie ar putea aduce Metrorex venituri suplimentare de 50 de milioane de lei pe an.
În legătură cu compania Metrorex, ministrul Transporturilor a declarat că, din persepectiva lui, nu există nicio șansă ca vânzarea cartelelor de călătorii să poată susține financiar compania.
Dacă în anul 2016, compania se susținea din vânzare de cartele 60%, ceea ce reprezintă ”o zonă sănătoasă”, se aștepta o mărire la 70% pentru evoluția companiei.
Din nefericire, lucrurile au stat exact pe dos, iar în prezent, compania se suține doar 30% din vânzarea cartelelor de călătorie, ”ceea ce e nesustenabil”.
În prezent, doar pentru susținerea magistralei 5 de la metrou, este nevoie de o subvenție anuala de 150 de milioane de lei.
Citește și: De ce călătorii nu merg cu metroul din Drumul Taberei! Care sunt dezavantajele