Spărgător de gheață de 2 miliarde de dolari, construit în România, eșuat pe Dunăre. Urma să ajungă în Australia
Publicat pe 04.08.2020 la 16:23 Actualizat pe 04.08.2020 la 16:23
Spărgătorul de gheaţă „Nuyina”, în valoare de 2 miliarde de dolari, a eșuat pe Dunăre, potrivit unui anunț, făcut de Căpitanul Şef de Port Tulcea, Dan Iulian Ichim. Nava este construită la Galați și a fost finalizată în proporție de 98%. Din incident nu au rezultat victime.
- Probleme cu spărgătorul de gheaţă „Nuyina”,în timp ce traversa Dunărea.
- Oamenii au comparat incidentul cu eşuarea navei ucrainene „Rostok”, în 1991.
- Vasul, în valoare de 2 miliarde de dolari, are ca destinație Australia.
Spărgătorul de gheaţă „Nuyina”, construit în Şantierul Naval Damen Galaţi, a eșuat ieri pe canalul Sulina, în timp ce era deplasat cu ajutorul unor remorchere, informează publicația locală Viața Liberă.
„În timpul manevrei de tranzitare a Canalului Sulina, l-au scăpat din remorci la malul stâng. Nu s-a pus traversa, s-a pus într-un unghi de 45 de grade față de axul șenalului. S-a lucrat timp de o oră, perioadă în care s-au dat alte remorci. Nava a fost repusă în șenal și își continuă voiajul, fără avarie. Singura chestie a fost că nu s-a putut trece pe lângă el în intervalul acesta de o oră. Mergea în mare liberă, e la export, e făcut la Șantierul din Brăila și era remorcat către mare liberă. Fiind o navă mai lungă decât lățimea canalului nu avea cum să îl blocheze, că mulți au speculat legat de Rostock, dar acolo a coincis lungimea navei cu lățimea canalului. Acesta a rămas într-un unghi de 45 de grade față de axul șenalului. De scufundat nu avea cum, nu e zonă cu piatră ca să se spargă. Singurul inconvenient e că a blocat navigația în zonă aproape o oră. Am reușit să o aducem la mal cu remorcherele pe care le avea el în convoi. E un corp de navă, de fapt, și era remorcat către mare. Avea și un remorcher al Șantierului și unul de-al AFDJ-ului”, a fost declarația lui Dan Iulian Ichim, Căpitan Şef de Port Tulcea, la Radio România Constanţa.
Construcția spărgătorului de gheață a început în anul 2017, cu scopul de a înlocui nava Aurora Australis. Proiectanții navei preconizează o durată de „viață” ce minim 30 de ani. Realizarea acesteia a implicat și costuri enorme, mai exact, în jur de 2 miliarde de dolari.
„Nuyina” are o lungime de 160 de metri și o lățime de 25,6 metri, iar greutatea sa va ajunge la 25.000 de tone.
Vasul era gata, în luna iunie, în proporție de 98%, dar pandemia de coronavirus a întârziat testele finale, ce urmau a fi efectuate. Potrivit autorităților australiene se estimează ca nava să ajungă pe în celălalt capăt al lumii, în decursul anului viitor.