Vești proaste pentru români! Pentru ce categorie de angajați se taie indemnizaţiile de hrană şi voucherele de vacanţă
Publicat pe 31.07.2023 la 13:54 Actualizat pe 31.07.2023 la 15:49
Guvernul anunță noi schimbări în privința indemnizaţiilor de hrană şi voucherele de vacanţă. Astfel, o serie de măsuri care fac parte din pachetul prin care Guvernul încearcă să reformeze aparatul de stat vor fi discutate. Cine sunt angajații pentru care se vor lua aceste măsuri.
- Se taie indemnizaţiile de hrană şi voucherele de vacanţă
- Măsurile sunt luate pentru reducerea cheltuielilor sunt analizate în această săptămână
Vin vești noi de la guvern! Se vor limita voucherele de vacanţă şi indemnizaţiile de hrană. Aceste măsuri din planul guvernului au drept scop reducerea cheltuielilor sunt analizate în această săptămână.
Mai mult decât atât, printre măsurile care vor fi negociate se numără și reducerea funcțiilor de conducere la stat. Totodată, se vorbește și despre o limitare a sporului de condiții vătămătoare, pentru că el se acordă în multe cazuri nejustificat, spun surse guvernamentale.
Se taie indemnizaţiile de hrană şi voucherele de vacanţă pentru bugetarii cu salarii mari
Concret, voucherele de vacanță, care acum sunt primite de toți bugetarii, fără nicio excepție, ar putea să fie primite doar de cei care au venituri brute sub 10.000 de lei. Se pare că aceasta este o măsură pe masa coaliției de guvernare.
Pe lângă această hotărâre, și indemnizațiile de hrană vor suferi, de asemenea, modificări. Astfel, nu vor mai primi toți bugetarii aceste indemnizații de hrană, asta pentru că cei de la guvernare vor să fie acordate doar celor care au venituri mai mici de 10.000 de lei.
Marcel Ciolacu, despre discuțiile de la Guvern
1. Crearea cadrului legal pentru consorții/parteneriate de achiziții centralizate, la nivelul ministerelor cu OPC, precum și între UAT-uri județene și instituțiile publice subordonate din responsabilitatea altor UAT-uri ( exp. achiziția de medicamente necesare funcționării spitalelor de către Consiliile Județene în parteneriat cu spitalele din județ și testarea unor proiecte pilot)
2. Se vrea, reducerea cu 30% a numărul de secretari de stat/subsecretari de stat;
3. Totodată, se cere și reducerea numărul de funcții de conducere de la 12% în prezent la 8% din umărul total de funcții publice;
4. Mai mult decât atât, pentru situațiile în care normativele de personal nu permit aplicarea acestora pentru constituirea serviciilor, direcțiilor și direcțiilor generale exp. sănătate, educație, apărare națională etc. Obligația se aplică în privința funcțiilor de conducere, respectiv un procent de funcții de conducere de maxim 8%;
5. Ei bine, și acordarea voucherelor de vacanță numai pentru funcționarii publici cu un venit sub nivelul salariului brut de 10.000 lei;
6. Comasarea/desființarea instituțiilor subordonate Ministerelor/Guvernului/Parlamentului după regula generală: ”Fiecare minister are în teritoriu la nivel național/județean o sigură autoritate națională/deconcentrată” și reduce cheltuielile de personal și funcționare cu min. 15%. Impact pe digitalizare și pe simplificarea procedurilor
7. Descentralizarea serviciilor publice de la nivel central către autoritățile publice locale acolo unde este posibil: sport, cultură, direcțiile de sănătate publică, direcțiile județene sanitar-veterinare, inspectorate școlare și trecerea lor în subordonarea/coordonarea/autoritatea autorităților publice locale
8. Suspendarea pe o perioadă de un an de zile a programelor de investiții finanțate exclusiv din fonduri ale bugetului de stat de tipul: săli de sport, cămine de cultură, bazine de înot, complex sportiv, săli polivalente etc. pentru proiecte aflate în stadiu de organizare a procedurilor de achiziție publică
9. Stabilirea de limite pentru deschiderea de credite bugetare lunar pentru cheltuieli de personal, materiale și servicii și investiții numai în limita evoluției lunare a soldului deficitului bugetar
10. Instituțiile publice de subordonare centrală/locală aflate sub autoritatea/coordonarea/subordonarea autorităților centrale/locale trebuie să aibă un număr de peste 50 de posturi ocupate, cu atribuții care NU se suprapun cu ale altor instituții/autorități publice. Eventuala comasare a instituțiilor publice existente trebuie să conducă la o reducere a cheltuielilor de personal și funcționare cu 15% și a numărului de posturi efectiv ocupate de 50%
11. Reducerea cu 50% a consilierilor directorilor generali și directorilor generali adjuncți ai companiilor de stat/locale
12. Limitarea indemnizațiilor (componentă fixă) la membrii Consiliilor de Administrație/Supraveghere/Conducere la nivelul echivalent a 1,5 salariului mediu brut pe ramura de activitate unde își desfășoară activitatea compania, dar nu mai mult decât indemnizația lunară brută a unui secretar de stat.
13. Desființarea institutelor de cercetare/institutelor autonome care nu sunt relevante în actualul context socioeconomic (exp. INCD Turism, Institut de cercetare în domeniul muncii și protecției sociale, Institutul Levantului)
14. Comasarea/absorbția/reorganizarea regiilor autonome/departamentelor de stat care nu se justifică pentru funcționare autonomă/independentă. Comasarea trebuie să aibă ca rezultat reducerea cu 15% a cheltuielilor de personal și funcționare și o reducere cu 15% a posturilor efectiv ocupate
15. Actualizarea redevențelor ADS (300 ha în administrare, redevențe 2,5 mil lei/semestru) și ANIF
16. Comasarea unor societăți comerciale/companii ale statului român/agenții cu profil de activitate similară (exp. RADIOCOM, Societatea Română de Radiodifuziune)
CITEȘTE ȘI: Anunț important pentru români. Când intră banii pe voucherele de alimente