Toată lumea va primi această hârtie de la Electrica. Documentul ce îți poate crește factura la curent
Publicat pe 14.04.2022 la 13:46 Actualizat pe 15.04.2022 la 13:36
Furnizorii de energie electrică din toată România au hotărât să trimită clienților o hârtie intitulată convenție de consum. Acest document poate să crească sau să scadă facturile la curentul electric.
- Documentul care îți poate crește factura la curent
- Ce este și care este procedura
UPDATE: Publicăm mai jos dreptul la replică al Electrica Furnizare:
Referitor la: Articolul „Toată lumea va primi această hârtie de la Electrica. Documentul ce îți poate crește factura la curent”, publicat în data de 14.04.2022 pentru o corectă informare, facem următoarele precizări:
Compania Electrica Furnizare are obligația să transmită clienților din portofoliul său informări cu privire la încheierea convențiilor de consum în baza prevederilor art. 441 din Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienții finali, aprobat prin Ord. ANRE nr. 235/2019, cu modificările și completările din Ord. ANRE nr. 82/2021.
(1)Convenţia de consum prevăzută la art. 44 alin. (3) lit. b) pct. (ii) se încheie de către furnizor cu clientul final pentru un loc de consum, pentru fiecare din lunile ianuarie-decembrie la încheierea contractului de furnizare a energiei electrice, în baza consumului de energie electrică activă pus la dispoziţia furnizorului de către OR, conform alin. (2).
(7)Începând cu data de 1 ianuarie 2022 OR are obligaţia de a utiliza valorile din convenţia de consum la stabilirea consumului de energie electrică facturat lunar furnizorului, în cazul locurilor de consum pentru care nu există index citit de către OR sau de către clientul final.
Art. 44
(3)În cazul în care intervalul de citire de către OR a indexului grupului de măsurare este mai mare decât perioada de facturare prevăzută în contractul de furnizare a energiei electrice, facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale OR se realizează, succesiv:
a)pe baza consumului de energie electrică determinat prin autocitirea indexului grupului de măsurare de către clientul final şi transmiterea acestuia în intervalul de timp şi în condiţiile comunicate de furnizor; atunci când consideră eronată autocitirea, furnizorul solicită clientului final refacerea autocitirii;
b)în situaţia în care clientul final nu transmite indexul autocitit în intervalul de timp şi în condiţiile comunicate de furnizor:
(ii)începând cu data de 1 ianuarie 2022, pe baza convenţiei de consum stabilite conform prevederilor art. 441.
În consecință, afirmația potrivit căreia „furnizorii de energie electrică din toată România au hotărât să trimită clienților o hârtie intitulată convenție de consum” nu prezintă situația reală, convențiile de consum fiind încheiate de către Electrica Furnizare și clienții din portofoliul companiei cu respectarea obligațiilor impuse de legislația și normele în domeniu, reglementarea venind în interesul clienților pe care îi ajută să evalueze un consum viitor.
În vederea încheierii convențiilor de consum, clienții Electrica Furnizare au fost informați în relație cu ce reprezintă o astfel de convenție, în ce condiții poate fi modificată și care sunt canalele de utilizat pentru modificarea convenției de consum.
Cantitățile din convenția de consum vor fi utilizate de către compania Electrica Furnizare în vederea emiterii facturilor de energie electrică conform contractului, în situația în care nu va exista o citire a indexului contorului, efectuată de către operatorul de rețea sau de către client. Citirile de regularizare se vor efectua de către operatorii de rețea, conform legislației.
Convenția de consum facilitează facturarea unui consum în baza istoricului, dar poate fi modificată oricând pe parcursul derulării contractului de furnizare a energiei electrice, la inițiativa clientului final, cu cel puțin 20 de zile înainte de începerea perioadei de facturare, conform informațiilor recente sau a intenției de reducere sau creștere a consumului în viitor.
Totodată, convenția de consum poate fi modificată la inițiativa furnizorului/operatorului de rețea, cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de începerea perioadei de facturare.
Având în vedere precizările de mai sus, vă rugăm frumos să includeți poziția Electrica Furnizare în cadrul materialului de presă “Toată lumea va primi această hârtie de la Electrica. Documentul ce îți poate crește factura la curent”.
Electrica Furnizare
.......................................
Dacă nu ești obișnuit să trimiți indexul autocitit către furnizorul tău de energie electrică, trebuie să știi că fiecare factură pe care o vei primi de acum în colo va fi calculată în concordanță cu convenția de consum. Deoarece acea hârtie trebuie actualizată la intervale de timp regulate, furnizorii de energie electrică au început deja să trimită notificări despre ea clienților.
Convenția de consum, obligatorie de la 1 ianuarie
În conformitate cu ultimele modificări legislative din România, de la 1 ianuarie 2022 furnizorii de energie electrică vor tarifa consumul și vor emite facturile în funcție de convenția de consum completată de clienți. Practic, vei plăti în funcție de cât ai estimat tu, fie atunci când ai încheiat contractul, fie în momentul în care ai mai completat convenția. Există și posibilitatea să fii taxat în funcție de istoricul tău de consum.
Iată cum arată o notificare de convenție de consum primită de un client Enel.