CFR călători, reacție halucinantă în scandalul lipsei aerului condiționat: ”Instalațiile de climatizare sunt reglementate de către Organisme Internaționale...”
De când a venit căldura, călătoriile cu trenurile au devenit un chin. Oamenii spun că în vagoane este o căldură insuportabilă, și spun că aerul condiționat nu funcționează. CFR călători a avut o reacție halucinantă. Iată cum sunt justificate temperaturile sufocante din tren.
- CFR călători, probleme cu aerul condiționat din vagoane
- Cum explică CFR călători căldura sufocantă
Mai mulți oameni care au călătorit cu trenul s-au plâns în ultimele zile că în vagoane este o căldură sufocantă și că nu funcționează aerul condiționat. Răspunsul celor de la CFR Călători nu a întârziat să apară. Aceștia spun că nu dispun de tehnologia necesară unui aer condiționat eficient, din cauza legislației în vigoare.
Cum explică CFR călători căldura sufocantă din vagoane
CFR Călători susține că țara noastră este încadrată într-o categorie de temperaturi și umiditate care nu mai este corespunzătoare României, ca urmare a încălzirii globale.
„CFR Călători informează că reglementările privind condițiile normale de funcționare a instalațiilor de climatizare a vagoanelor sunt prevăzute în clar în Normele tehnice feroviare autohtone și internaționale. Valorile parametrilor de lucru pentru instalațiile de climatizare sunt reglementate de către Organisme Internaționale la care sunt aliniate toate statele care dețin căi ferate, inclusiv toate statele membre ale UE, cu referire directă la UIC – Union Internationale de Chemins de Fer, Asociație din care și România face parte ca membru fondator. Documentul de referință este Fisa UIC nr.553-1/2005,” a explicat CFR Călători într-un comunicat.
CFR Călători susține că singurul mod prin care temperatura din vagoane poate fi ceva mai scăzută este prin „mentenanță preventivă” și monitorizarea trenurilor de către „personal de specialitate”.
„România este încadrată în zona climatică II ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare.”, a adăugat compania feroviară.
Biletele de tren s-au scumpit, începând cu 1 iulie
Luna iulie a acestui an a venit cu scumpiri de 20 % pentru biletele de tren. De exemplu, pentru un drum pe ruta Bucureşti - Constanţa, la clasa a 2-a, vom plăti 67 de lei cu IR, de la 55,7 lei, iar până în Braşov - 54 de lei, de la 44,7 lei.
CFR Călători va menține reducerile de până la 50% din tariful integral la abonamentele destinate navetiştilor, cât şi reducerile de 50% la abonamentele şi biletele pentru studenţi, precum şi gratuităţile în cazul abonamentelor şi biletelor pentru elevi.