Mașinile clasice, interzise în Uniunea Europeană! Începând cu ce an se aplică această măsură
Mașinile electrice vor fi interzise în Uniunea Europeană! Directorul executiv al unei companii producătoare de baterii a făcut un avertisment cu privire la posibilele consecințe ale renunțării premature la motoarele cu ardere internă. Iată începând cu ce an se aplică această măsură!
- Mașinile clasice, interzise în UE
- Din ce an se aplică această măsură
Directorul executiv al unei companii producătoare de baterii a emis o avertizare cu privire la posibilele consecințe ale unei renunțări premature la motoarele cu ardere internă în Europa, afirmând că aceasta ar putea duce la pierderea a un milion de locuri de muncă și la o recesiune semnificativă.
Mașinile clasice, interzise în UE! Din ce an se aplică această măsură
Lars Carlstrom, directorul executiv al companiei producătoare de baterii Italvolt, a subliniat faptul că decizia Uniunii Europene de a interzice producția de vehicule care utilizează combustibili tradiționali ca motorină și benzină constituie o amenințare economică semnificativă pentru Europa.
Chiar dacă compania sa are un rol crucial în fabricarea bateriilor destinate vehiculelor electrice, el a evidențiat că o astfel de interdicție ar putea declanșa o „recesiune care ne va afecta pe termen lung”.
„În ceea ce privește data de interzicere a mașinilor cu motor cu combustie în Europa din 2035, sunt îngrijorat de industria auto europeană, nu cred că toată lumea va avea timp să se adapteze. Dacă pierdem milioane de locuri de muncă, vom avea o recesiune pentru tot restul vieții noastre. Cred că trebuie să avem o tranziție mai lină, poate din 2040 în 2045?”, a transmis acesta pentru site-ul de automobile Recharge.
Atunci când a fost confruntat cu observația că fiind producător de baterii ar putea teoretic să beneficieze de această schimbare, CEO-ul companiei a răspuns apărându-și poziția cu afirmația: „Trebuie să fim pragmatici”.
De asemenea, el a subliniat importanța construirii infrastructurii necesare pentru a susține adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice, menționând că această infrastructură nu este încă în loc.
„Rețelele electrice nu sunt configurate pentru a susține un număr semnificativ de mașini electrice, în special în SUA. Sunt necesare sisteme de stocare a energiei pentru a rezolva acest lucru. Nevoia de stocare a energiei nu va putea fi satisfăcută în următorii 10 ani, chiar dacă producția crește rapid. Sunt necesare stocuri mari, inclusiv la stațiile de încărcare”, a mai adăugat el, conform RMX.
Ce avertizare a făcut CEO-ul companiei
Directorul executiv al companiei, Lars Carlstrom, a avertizat că bateriile actuale ale vehiculelor electrice nu sunt încă suficient de avansate pentru a concura eficient cu motoarele cu ardere internă și că tehnologia trebuie să continue să se dezvolte și să se maturizeze în continuare.
El a mai evidențiat faptul că iarna reprezintă o provocare specială pentru performanța vehiculelor electrice, deoarece poate reduce eficiența acestora. Cu toate acestea, a prognozat că în următorii cinci ani ar putea apărea o nouă tehnologie sub forma bateriilor cu stare solidă.
De asemenea, acesta a avertizat că sprijinul acordat de China industriei auto locale, împreună cu practicile protecționiste inechitabile, reprezintă provocări semnificative pentru Europa. Mai mult, producătorii auto europeni au transferat deja o parte semnificativă din tehnologia și know-how-ul lor către producătorii chinezi.