Se schimbă iarăși regulile Codului Rutier, din cauza accidentelor. Un nou proiect în Parlament
Codul Rutier se schimbă, din nou, din cauza accidentelor. Un proiect de lege pentru creşterea siguranţei transportului şcolar a ajuns în Parlament.
- Se schimbă iarăși regulile Codului Rutier, din cauza accidentelor
- Un nou proiect în Parlament
Codul Rutier se schimbă periodic. Acum, parlamentarii USR Denisa Neagu, Silvia Dinică şi Pollyanna Hangan au depus un proiect de lege la Senat prin care sunt introduse mai multe reglementări de siguranţă pentru autovehiculele destinate transportului şcolar.
Se schimbă iarăși regulile Codului Rutier, din cauza accidentelor
Acest proiect a fost inițiat pentru siguranța elevilor, atunci când aceștia sunt transportați cu autobzele și microbuzele școlare.
„În ultimii ani, au avut loc zeci de accidente rutiere în care au fost implicate autovehicule şcolare, accidente care s-au soldat cu răniţi şi cu decese în rândul elevilor. Într-un raport al Curţii de Conturi, apare o recomandare clară de a crea un cadru pentru creşterea vizibilităţii deplasării elevilor, pentru a preveni accidentele în care sunt implicate autovehiculele cu rol de transport public de elevi. Este nevoie de o mai mare atenţie pentru transportul elevilor şi asta înseamnă adoptarea unor soluţii moderne şi care sunt uşor de implementat, atât din punct de vedere tehnic, cât şi din punct de vedere financiar. De exemplu, instalarea unui limitator de viteză a vehiculului pentru a preveni depăşirea vitezei legale este una dintre soluţiile cuprinse în această lege. Multe dintre accidente au loc din cauza neadaptării vitezei la condiţiile de drum”, a declarat deputata USR Denisa Neagu, conform unui comunicat de presă al partidului, potrivit romaniatv.net.
De asemenea, pentru o mai mare vizibilitate în trafic, autovehiculele cu rol de transport public de elevi ar trebui vopsite cu o culoare uşor de remarcat în trafic (galben/portocaliu).
„Aceasta este o măsură prin care îi facem mai atenţi pe ceilalţi participanţi la trafic ale căror acţiuni ar putea provoca un accident, dar ar duce şi la sporirea vizibilităţii maşinilor în condiţii meteo nefavorabile (ploaie, ceaţă etc.). De asemenea, considerăm importantă instalarea unui sistem de monitorizare GPS în timp real a rutelor, precum şi a unei camere de supraveghere care să filmeze în interiorul şi în exteriorul autovehiculului. Toate acestea sporesc siguranţa la bordul maşinilor care transportă elevi”, consideră Silvia Dinică, senator USR, potrivit aceleiași surse.
Această inițiativă a USR vine înainte ca România să achiziţioneze 3.200 de microbuze şcolare verzi prin fondurile europene nerambursabile incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
„România avea, în decembrie 2019, aproape 4.300 de microbuze şi autobuze şcolare. Modificarea acestora, respectând reglementările propunerii noastre legislative, ar însemna o cheltuială de la bugetele locale ale primăriilor de aproape 9,2 milioane de lei. Impactul bugetar este, iată, nu unul atât de mare şi nu trebuie să uităm că viaţa are prioritate”, a explicat deputata USR Pollyanna Hangan.