Ce a provocat, de fapt, implozia submersibilului Titan, care ducea bogații lumii să vadă Titanicul. Ce arată raportul după doi ani de anchetă
Publicat pe 06.08.2025 la 20:51 Actualizat pe 06.08.2025 la 20:51
După o anchetă care a durat doi ani, autoritățile au reușit să stabilească adevărata cauză a imploziei submersibilului Titan, care transporta bogații lumii spre epava vasului Titanic. Ce arată raportul.
- Raportul final despre tragedia Titan
- Motivul imploziei submersibilului care ducea turiști la epava Titanicului
La doi ani după ce pasagerii care sperau să vadă epava Titanicului și-au pierdut viața în explozia submarinului Titan în largul coastei Newfoundland, Canada, Garda de Coastă a Statelor Unite a publicat un raport dur, raport în care este specificat faptul că tragedia nu ar fi trebuit să se producă niciodată.
Ce a provocat, de fapt, implozia submersibilului Titan, care ducea bogații lumii să vadă Titanicul
Comisia de anchetă maritimă a Gărzii de Coastă a Statelor Unite a publicat un raport critic privind implozia submersibilului Titan în 2023, indicând pe Stockton Rush, CEO-ul și fondatorul OceanGate, ca fiind responsabil pentru multe dintre eșecurile tehnice și manageriale ale companiei.
Raportul afirmă că acesta a depus „eforturi susținute pentru a prezenta Titanul ca fiind indestructibil” și acuză compania de „discrepanțe flagrante între protocoalele de siguranță scrise și practicile reale”.
Jason Neubauer, președintele comisiei de anchetă Titan Marine Board, prin intermediul unui comunicat a declarat că acest accident maritim și pierderea a cinci vieți omenești ar fi putut fi evitate.
Printre acești factori, un raport de 300 de pagini constată că bărbatul care a proiectat și pilotat submersibilul Titan, Stockton Rush, CEO al OceanGate, a ignorat avertismentele de siguranță, a ocolit reglementările și a dat dovadă de neglijență.
Anchetatorii spun că Rush ar fi fost probabil acuzat penal dacă ar fi supraviețuit. El și alți patru pasageri au murit în urma imploziei submersibilului, notează npr.org.
Raportul Gărzii de Coastă menționează și proiectarea inadecvată a submersibilului. De exemplu, carena acestuia era fabricată din fibră de carbon, un material mai ieftin, în loc de un aliaj de oțel mai rezistent, utilizat mai frecvent.
Cine sunt cele cinci persoane care și-au pierdut viața pe submarinul Titan
Reamintim că unul dintre cei cinci uciși a fost Stockton Rush, CEO al OceanGate, compania care deținea nava.
Celelalte patru victime erau trei cetățeni britanici, inclusiv miliardarul Hamish Harding. Shahzada Dawood și fiul său Suleman Dawood au fost, de asemenea, la bord, alături de renumitul scafandru francez Paul-Henri Nargeolet.