Ies la iveală noi detalii în cazul submarinului cu miliardari dispărut în Oceanul Atlantic. Submersibilul ar fi trebuit să se scufunde până la 1.300 m, nu până la 4.000 m
În timp ce în Atlanticul de Nord are loc o importantă operaţiune de căutare pentru a încerca găsirea submarinului dispărut duminică şi a celor cinci pasageri care se aflau la bord, plecaţi să viziteze epava Titanicului, la aproape 4.000 de metri adâncime, ies la iveală noi detalii despre submersibil. Acesta ar fi trebuit să se scufunde până la 1.300 m, nu până la 4.000 m. Ce dezvăluiri a făcut fostul director pentru operaţiunile maritime al companiei americane OceanGate.
- Noi detalii despre submarinul dispărut în Oceanul Atlantic
- Dezvăluirile făcute de fostul director pentru operaţiunile maritime al companiei americane OceanGate
- De ce spune că submersibilul ar fi trebuit să se scufunde până la 1.300 m, nu până la 4.000 m
Potrivit unor documente judiciare din 2018, fostul director al operațiunilor maritime pentru compania americană OceanGate, al cărei submersibil a fost dat dispărut în cursul zilei de duminică, după ce s-a scufundat până la 4.000 de metri ca miliardarii de la bordul său să vadă epava Titanicului, și-a exprimat îngrijorarea pentru siguranța pasagerilor chiar înainte de a fi concediat.
Noi detalii despre submarinul dispărut în Oceanul Atlantic
David Lochridge, directorul care și-a exprimat îngrijorarea cu privire la siguranța pasagerilor care vor urca la bordul submarinului Titan, a fost demis de compania care a lansat submersibilul dispărut în timpul unei misiuni la epava Titanicului. De asemenea, potrivit informațiilor, organizația OceanGate ar fi refuzat ca submersibilul să fie supus unei inspecții independente.
Potrivit unei plângeri, David Lochridge, un fost angajat al OceanGate, a avertizat în anul 2018 că procedurile superficiale de „control al calității și siguranță” pot pune în pericol siguranța submarinului, de care „pasagerii plătitori nu ar fi conștienți”.
"Un hublou, situat în partea din faţă a submersibilului, a fost proiectat să reziste la presiunea resimţită la 1.300 de metri adâncime, în timp ce OceanGate intenţiona să-l facă să se scufunde până la 4.000 de metri. (...) compania a refuzat să plătească producătorului pentru a construi un hublou corespunzător pentru adâncimea necesară de 4.000 de metri", susține David Lochridge.
David Lochridge a fost directorul operațiunilor maritime pentru proiectul Titan. El a fost lăsat să plece în 2018, deoarece compania i-a respins dorința ca submersibilul să fie supus unor inspecții de siguranță mai amănunțite, inclusiv „testări pentru a-i demonstra integritatea”.
David Lochridge și OceanGate s-au dat în judecată reciproc
Avocații companiei au susținut, într-o declarație de judecată transmisă în 2018, că locul de muncă lui David Lochridge a fost reziliat deoarece „nu a putut accepta” cercetările și planurile sale, inclusiv standardele de siguranță.
David Lochridge a fost acuzat că ar fi schimbat informații private cu terțe părți, că ar fi șters datele companiei și ar fi „dorit să fie concediat”, susține OceanGate. Potrivit procesului, CEO-ul Stockton Rush l-a instruit pe David Lochridge să evalueze preocupările legate de siguranță, deoarece el era „omul cel mai bun pentru job”.
Stockton Rush este unul dintre cei cinci pasageri de la bordul submarinului care e de negăsit. Titan, care avea cinci membri la bord când a dispărut, a pierdut contactul în timp ce se scufunda la ruina Titanic, care se află la aproximativ 12.500 de metri sub Atlantic.