Merdeces Benz, scandal uriaș în industria auto. Compania a primit peste 300.000 de plângeri de la clienți
Compania Mercedes-Benz este acuzată că a indus în eroare mai mulți clienți cu privire la conformitatea mașinilor diesel. S-ar fi introdus dispozitive de înfrângere care să modifice nivelul de emisii, dar avocații contestă toate acuzațiile aduse.
- Merdeces Benz, scandal uriaș în industria auto
- Compania a primit peste 300.000 de plângeri de la clienți
Compania ar fi indus în eroare mai mulți clienți în ceea ce privește conformitatea mașinilor diesel, privind standardele de emisii de oxid de azot. Reprezentanții neagă că s-au introdus dispozitive de înfrângere care să modifice nivelul de emisii pe care le produce un autovehicul.
Mercedes-Benz, într-un proces uriaș
Unul dintre purtătorii de cuvânt al companiei a spus într-un comunicat de presă că pretențiile clienților sunt lipsite de fond și se vor apăra.
”Credem că pretenţiile sunt lipsite de fond şi ne vom apăra cu fermitate împotriva lor”, a transmis purtătorul de cuvânt al Mercedes-Benz.
Acest proces vine după ce a existat scandalul „dieselgate”, unde era implicată compania Volkswagen. Aceștia au recunoscut că au înșelat testele pentru motoarele diesel din Statele Unite ale Americii, dar au plătit peste 32 de miliarde de euro pentru reparații ulterioare, amenzi și alte costuri precum cele legale.
În acest fel, mașinile au produs cantități mai mare de noxe față de limita legală, iar reprezentanții companiei nu au o apărare sustenabilă în acest sens.
Olivia Campbell, avocata ce reprezintă reclamanții declară că în documentele oferite sunt trecut anumite tipuri de vehicule Mercedes-Benz ce conțineau tehnologia pentru reducerea emisiilor de noxe, ce ar funcționa corect doar la anumite temperaturi, nu în mod permanent. Se dorește ca Mercedes-Benz și reclamanții să gestioneze situația împreună, nu în mod separat.
Avocații Mercedes-Benz contestă acuzațiile
Acuzațiile aduse de clienții companiei sunt contestate de către avocați. Ei neagă că mașinile ar conține dispozitive de înfrângere, adăugând că nu a existat nicio reducere privind eficiența sistemelor de control de emisiilor.
Procesul se bazează pe litigii diferite în Marea Britanie care au fost intentate împotriva Volkswagen, companie ce a plătit 193 de milioane de lire sterline pentru 91.000 de solicitări, fără să admită un răspuns. Helen Davis consideră că există diferențe cruciale privind procesul celor de la Mercedes-Benz fiindcă mașinile nu au folosit niciun soft.