Cum a apărut primul emoticon. A fost creat în urmă cu 57 de ani / FOTO
Astăzi sunt nelipsite din orice conversație virtuală. Emoticonii sau „emoji” ne ajută să ne exprimăm mai bine gândurile și sentimentele și dau culoare mesajelor pe care le trimitem. Iată cum a fost creată prima față zâmbitoare și cu ce scop.
- Cum a apărut primul „smiley face”
- Emoticonul zâmbitor a fost creat în anul 1963.
- Care a fost ideea apariției sale.
Fața iconică zâmbitoare galbenă - cu cercul său perfect, doi ochi ovali și o gură semicirculară mare, răsturnată - este imediat recunoscută la nivel mondial ca simbol al fericirii. Cu toate acestea, povestea din spatele desenului nu este atât de veselă pe cât te-ai putea aștepta.
Cum a apărut prima față zâmbitoare
Zâmbetul clasic datează din 1963 și a luat naștere în Worcester, Massachusetts (SUA).Designerul grafic Harvey Ball a fost însărcinat de compania pentru care lucra (State Mutual Life Assurance Company) să creeze o imagine pentru a ridica moralul personalului, scrie mymodernmet.com.
Se pare că Ball a petrecut doar 10 minute desenând o față zâmbitoare pe o hârtie galbenă - o suprafață pe care a ales-o pur și simplu „pentru că era strălucitoare și luminoasă”.
Ball a fost plătit cu 45 de dolari pentru creația sa vizuală, care în timp, a căpătat renume mondial.
La început, compania de asigurări a tipărit designul lui Ball pe insigne pe care le-au dat angajaților și afișe sperând să creeze un climat de bună-dispoziție. Nu se știe dacă au și reușit.
Cu toate acestea, imaginea a câștigat rapid popularitate. Fețele zâmbitoare galbene au început să apară peste tot: de la felicitări și autocolante la tricouri și brelocuri.
Și, deși este larg acceptat faptul că Ball a inventat emoticonul, nici el, nici compania de asigurări nu au l-au brevetat.
Lupta pentru drepturile de autor
De-a lungul timpului, au existat multe bătălii legale asupra celor care ar putea pretinde, cu adevărat, proprietatea asupra designului feței zâmbitoare.
La începutul anilor 1970, proprietarii Hallmark: Bernard și Murray Spain au protejat drepturile de autor asupra designului cu sloganul „Have a Happy Day”.
Frații au vândut mai mult de 50 de milioane de insigne smiley și nenumărate alte produse cu grafica originală a lui Ball. Scopul lor era să obțină profit în timp ce încercau să recâștige optimismul Americii în timpul războiului din Vietnam.
Frații și-au făcut public meritul pentru simbolul simțului bun în 1971, când au apărut în emisiunea de televiziune What’s My Line (în ciuda faptului că știau că Ball a fost designerul original).
În 2001, Charlie Ball (fiul lui Harvey Ball) a încercat să salveze creația tatălui său prin înființarea Fundației World Smile - o companie care se concentrează pe eforturi caritabile de mici dimensiuni.
„Harvey Ball credea că fiecare dintre noi are capacitatea de a face o diferență pozitivă în această lume și a trăit conform acestei credințe”, spune World Smile Foundation pe site-ul său web.
„Știa că orice efort de a îmbunătăți lumea, oricât de mic ar fi, merită. Și a înțeles puterea unui zâmbet și a unui act amabil ”.