Vești proaste pentru utilizatorii Facebook și Instagram! Cele două platforme de socializare ar putea deveni cu plată în Europa
Vești proaste pentru utilizatorii Facebook și Instagram din Europa! Potrivit presei internaționale, Meta poate adăuga o opțiune de abonament cu plată la Instagram și Facebook. Potrivit dezvăluirilor făcute de mai multe persoane care au cunoștință de planurile companiei, cei care vor plăti abonament pentru platformele de socializare, nu vor vedea reclame în aplicații.
- Facebook și Instagram ar putea deveni cu plată în Europa
- Cei care vor plăti abonament pentru platformele de socializare, nu vor vedea reclame în aplicații
Te-ai săturat de reclamele de pe Instagram și Facebook? Meta s-ar putea să le elimine, dacă plătești pentru asta. Potrivit unui raport făcut public astăzi, de renumita publicație New York Times, Meta ia în considerare versiuni plătite ale platformelor sale de socializare din Uniunea Europeană, versiuni care ar fi lipsite de reclame. Momentan nu există un calendar imediat pentru plan și nu este clar cât ar costa versiunea plătită a Facebook și Instagram.
Facebook și Instagram ar putea deveni cu plată în Europa
Potrivit presei internaționale, Meta, compania-mamă a Facebook, ia în considerare versiuni plătite ale Facebook și Instagram pentru utilizatorii din Europa. Versiunile plătite ale aplicațiilor nu vor avea publicitate.
Presupusul plan este confidențial și toate sursele New York Times au vorbit sub condiția anonimatului. Meta nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii din partea lui Mashable și a refuzat să comenteze pentru publicația care a făcut publică informație.
Specialiștii sunt de părere însă că nu este deloc surprinzător că Meta ar lua în considerare o astfel de mișcare. La urma urmei, activarea unei experiențe fără reclame în aplicațiile sale ar putea permite companiei să evite preocupările legate de confidențialitate și alte reguli din partea autorităților de reglementare din UE.
Acest lucru vine în mijlocul unei bătălii de ani de zile între autoritățile de reglementare din UE și Meta, din cauza colectării pernicioase de date a companiei. UE a adoptat una dintre cele mai valoroase acte legislative pentru a proteja confidențialitatea și datele online ale utilizatorilor, Regulamentul general european privind protecția datelor sau GDPR, în 2016. De atunci a folosit GDPR pentru a consolida confidențialitatea online și protecția datelor pentru utilizatorii din UE.
Meta a fost amendată cu 1,2 miliarde de euro pentru încălcarea GDPR în luna mai
În luna mai a acestui an, Meta a fost amendată cu 1,2 miliarde de euro pentru încălcarea GDPR, atunci când Facebook a transferat datele utilizatorilor din Europa în SUA. În iulie, UE a interzis companiei Meta să combine datele utilizatorilor pe Facebook, Instagram și WhatsApp.
În august, legea privind serviciile digitale a Uniunii Europene a forțat Meta să permită utilizatorilor Instagram și Facebook din Europa să vizualizeze conținutul cronologic, să găsească rezultate de căutare bazate „doar pe cuvintele pe care le introduc” în loc de rezultate bazate pe algoritm, și să vadă InstaStories și filmări numai din conturile pe care le urmăresc.