Află detalii aici despre certificarea ISO 9001 și beneficiile acestuia! (P)
Cu siguranță termenul de certificare ISO 9001 nu reprezintă o noutate pentru tine, și chiar se observă o tendință tot mai accentuată venită din partea autorităților contractante de a la cere organizațiilor să aibă parte de această certificare.
Dar oare care este motivul pentru care certificarea ISO 9001 a devenit atât de importantă? Este sau nu nevoie obligatoriu de ea? Oare și instituțiile statului trebuie să o obțină? De ce? Sunt doar câteva întrebări la care vom încerca să răspundem în rândurile de mai jos.
Și totuși, ce reprezintă certificarea ISO 9001?
Am tot repetat acest termen, certificarea ISO 9001, dar cu toate acestea, nu am explicat despre ce este vorba. Potrivit specialiștilor în domeniu, avem de a face cu un fel de confirmare pe care o organizație respectă cerințele standardului ISO 9001:2008. Dacă mai ai unele nelămuriri, afla detalii aici.
Atunci când o organizație capătă această certificare, vorbim de fapt de un fel de apreciere pe care un evaluator extern – pe care îl vom numi organism de certificare, o va face referitor la calitatea actului managerial. Reprezintă o apreciere a bunelor practici care au loc în acea organizație.
Respectarea unor cerințe obligatorii
Prin procesul de certificare este atestată orientarea pe care organizația respectivă o are în direcția calității. Este evaluată măsura în care acea organizație are capacitatea de a satisface dorințele clienților referitor la serviciile sau produsele oferite, și mai ales dacă este confirmată prezența unor înregistrări în acest sens.
Evident, evaluarea pentru obținerea acestei certificări nu se face chiar la întâmplare, ci urmărind să fie îndeplinite niște cerințe cadru obligatorii cuprinse în standardele care se referă la managementul calității, în acest caz fiind vorba despre standardul ISO 9001:2008.
Este sau nu certificarea ISO 9001 obligatorie?
Indiferent dacă vorbim despre o companie mare, sau poate doar una aflată la început de drum, obținerea certificatului ISO 9001 reprezintă un mare pas înainte, deoarece în acest fel clienții actuali, dar și cei potențiali/viitor îl percep ca fiind un fel de garanție despre calitatea și standardele ridicate ale serviciilor sau produselor.
În lumea afacerilor este important să ai parte de o reputație bună, iar această certificare demonstrează și celorlalți, inclusiv concurenței, dar și partenerilor de afaceri că în această firmă avem de a face cu servicii și produse de o calitate superioară.
Avantajele unei certificări ISO 9001
De fapt, avantajele unei certificări ISO 9001 sunt mult mai numeroase, și în rândurile următoare vom încerca să ți le prezentăm pe toate.
Eficiență ridicată
Dacă încă de la început toți cei care își desfășoară activitatea în cadrul respectivei companii sau organizații primesc informații exacte și corecte despre ce trebuie efectuat pentru ca toată activitatea să se desfășoare în cei mai buni parametri, atunci cu siguranță vorbim despre o eficiență ridicată. Fluxul trebuie să fie unul continuu, fără întreruperi sau sincope, și astfel rezultatele dorite vor fi mult mai ușor obținute.
Calitate la nivel înalt
În urma procesului de certificare va avea loc și stabilirea clară a tuturor parametrilor și a standardelor în ceea ce privește echipamentele, produsele, procesele, calitatea serviciilor și a produselor. Prin urmare, automat vom putea vorbi despre o calitate la nivel înalt a serviciilor și produselor oferite și nu numai.
Costuri reduse
Aici intervine și managementul de calitate al firmei, care dacă va știi cum să ghideze eficient personalul, costurile finale pentru realizarea produselor sau serviciilor vor fi mult mai mici. Este vorba despre folosirea cât mai eficientă a echipamentelor astfel încât pierderile să fie reduse la minim, dar nici implicarea personalului care le deservește nu va fi uitată.
O mai bună competitivitate
Atunci când vorbim despre costuri optime și prețuri mult mai bune, în mod automat avem parte de un plus și pe partea competitivității. Este important ca întreaga activitate să fie bine eficientizată, și mai ales, bine controlată, iar de aici și până la o mai bună calitate a serviciilor și a produselor oferite nu mai este decât un pas.
Clienți satisfăcuți de produsele sau serviciile primite
Orice client, oricât ar fi de dificil, nu va mai avea ce să obiecteze atunci când primește un produs sau serviciu de calitate, la un preț corect. Așadar, o companie care reușește să îndeplinească această cerință, nu doar că își va fideliza clienții actuali, dar va avea parte și de alții noi. Și nu acesta este unul dintre scopurile celor care și-au deschis o afacere?
Angajați mulțumiți
Angajații care sunt nemulțumiți de condițiile în care lucrează au o eficiență foarte scăzută. Prin urmare, prin această certificare ISO, este mult mai ușor și pentru tine să știi exact ce sarcini să dai fiecăruia, fără să mai fie nevoie să apelezi la ”oameni buni la toate”. Mai puțin stres la locul de muncă înseamnă că angajatul va lucra mai eficient. Și, să nu uităm nici partea financiară, da?
Posibilitatea de a participa la licitații publice
Cei care organizează multe dintre licitațiile publice de la noi din țară le cer firmelor sau companiilor care vor să partipe la acestea să aibă un astfel de certificate ISO 9001. Prin urmare, de ce să îți refuzi posibilitatea de a evolua, de a te dezvolta și a obține contracte importante, doar pentru că nu îndeplinești această cerință?
Contracte avantajoase
Și pentru că tot vorbeam despre contacte avantajoase, această certificare nu doar că te ajută să le obții, dar și să rămâi pe lista de furnizori a unor clienți importanți. Să nu uităm că această certificare reprezintă pentru ei o garanție că vor avea parte, dacă apelează la tine, de servicii și produse de un înalt nivel calitativ.
Fără îndoială că atunci când vorbim despre prețuri corecte, produse și servicii de un înalt nivel calitativ, angajați mulțumiți și clienți satisfăcuți de cele primite atunci când au apelat la firma sau compania ta, este mult mai ușor să te dezvolți. Și nu, nu este deloc o exagerare când facem afirmația că produsele și serviciile tale pot fi acceptate pe orice piață, chiar și cea internațională, dacă sunt respectate standardele de calitate respective.