Calea ferată din România unde se investesc 8,77 de miliarde de lei cu bani europeni. Nu vor mai exista întârzieri
Știm cu toții că anual sunt ore întregi de întârziere în ceea ce privește transportul feroviar, însă CFR vine cu vești bune pentru o cale ferată cu o lungime totală de 162 de km. Aici va începe modernizarea, ceea ce înseamnă că întârzierea vor fi din ce în ce mai mici.
- Se vor investi 8,77 de miliarde de lei în această cale ferată
- CFR anunță noul proiect
Compania Națională de Căi Ferete a anunțat că a semnat primul și unul dintre cele mai importante contracte de finanțare în domeniul feroviar, un contract în valoare de 8,77 de miliarde de lei. Acest contract de finanțare are drept scop modernizarea liniei de cale ferată în ceea ce privește Caransebeș-Timișoara-Arad, cu o lunime de 162 de km.
În această cale ferată din România se investesc 8,77 de miliarde de lei pentru modernizare
"Este cel mai important contract de finanțare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie”, a anunțat directorul general CFR, Simu Alexandru.
Acesta a mai precizat că infrastructura va permite ca trenurile să circule cu o viteză mult mai mare, astfel încât întârzierile nu vor mai avea loc. Vor exista stații moderne, dar și servicii publice de calitate pentru călători, precum și zone de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.
”Ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad va contribui cu siguranță la nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională", a mai precizat. directorul CFR.
Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată va fi structurat în 4 loturi
Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată între Caransebeș-Timișora-Arad, va fi structurat în patru loturi, fiecare având deja constructorul desemnat. Lotul 1 de cale ferată va fi între Caransebeș și Lugoj, urmând ca lotul cu numărul 2 să fie între Lugoș și Timișoara Est.
Lotul 3 va fi între Timișoara Est-Ronaț Triaj Gr.D, iar ultimul lot al modernizării de cale ferată va fi între Ronaț Triaj Gr.D - Arad.