Care sunt noile tarife și termene de valabilitate ale rovinietei. Ce modificări au fost anunțate pentru taxa de drum în 2024
Anunț important pentru șoferi! Oficialii au stabilit noile tarife și termene de valabilitate privind rovinieta până la 1 ianuarie 2026. Ce modificări au fost anunțate pentru taxa de drum în 2024.
- Ce modificări au fost anunțate pentru taxa de drum în 2024
- Noile tarife și termene de valabilitate ale rovinietei
Rovinieta sau taxa de drum este o convenție de taxare a șoferilor impusă de Uniunea Europeană. În 2024, suma pe care șoferii trebuie să o achite pentru rovinietă diferă în funcție de tipul autoturismului, scrie antena3.ro.
Care sunt noile tarife și termene de valabilitate ale rovinietei
Rovinieta se aplică doar pe teritoriul țării. Participanții la trafic trebuie să plătească această taxă pentru a putea avea dreptul la circulație pe drumurile naționale din afara orașelor.
Pentru autoturismele mici si cele cu masa mai mică de 3,5 tone, vor dispărea rovinieta cu valabilitate de 7 zile și cea de 90 de zile și vor fi introduse cele cu valabilitate de o zi, cu valabilitate de 10 zile, respectiv cu valabilitate de 60 de zile. Taxa va fi de 2,5 euro pentru o zi, 5,3 euro pentru 30 de zile, respectiv 28 euro pentru un an.
Pentru vehiculele de transport marfă cu masa cuprinsă între 3,5 tone și 7,5 tone, taxa de rovinieta va fi de 4 euro pentru o zi, de 32 de euro pentru 30 de zile, respectiv 320 euro pentru 12 luni, în timp ce șoferii autoturismelor de transport marfa cu masa între 7,5 tone și 12 tone, taxa vor plăti, pentru o singură zi 7 euro, de 56 euro pentru 30 de zile, respectiv de 560 euro pentru un an.
Pentru vehiculele de transport persoane cu peste 9 locuri, dar maximum 23 de locuri, taxa va fi de 4 euro pentru o zi, de 32 euro pentru 30 de zile, respectiv 320 euro pentru un an, iar pentru vehiculele transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune taxa va fi de 7 euro pentru o zi, de 56 de euro pentru 30 de zile, respectiv de 560 euro pentru 12 luni.
Ce taxă specială ar putea să plătească în plus proprietarii de mașini SUV
Pentru că mai mult de jumătate din autoturisme au peste un 1,8 metri, acest lucru reprezintă o problemă și în parcări, dar mai ales în trafic, unde spațiul pentru celelalte mașini și pentru bicicliști este mai mic.
Pentru a descuraja oamenii să mai cumpere mașini mari, ONG-ul propune și soluții. Una dintre ele este ca locurile de parcare să mai scumpe, cum sunt deja la Lyon, în Franța sau la Tubingen, în Germania.