Cât costă un kilogram de cartofi, înainte de Paște. Prețul care i-a uimit pe români
Prețurile au crescut în mod îngrijorător, iar românii resimt în buzunarele lor aceste schimbări. Cartofii noi au ajuns pe tarabele piețelor, dar se vinde la un preț uriaș, în comparație cu alți ani.
- Cât costă un kilogram de cartofi, înainte de Paște
- Prețul care i-a uimit pe români
Odată cu inflația din România, toate produsele și serviciile s-au scumpit. Masa de Paște nu mai este la fel ca altădată, iar românii care au venituri medii, vor trebui să facă mai multe schimbări. Pe lângă carne, și prețul la legume a crescut în mod îngrijorător.
Prețul la care se vând cartofii noi
Legumele sunt foarte consumate de români, dar prețul lor a crescut tot mai mult în ultima perioadă. În mai puțin de o lună are loc Paștele, iar gospodinele au început să verifice prețurile alimentelor pentru a se gândi la preparate care urmează să fie gătite.
Carnea și legumele nu pot să lipsească, dar prețul lor a crescut în ultima vreme. Cartofii nu sunt excepție de la regulă, astfel că va trebui să plătești pentru ei nici mai mult, nici mai puțin de 15 lei, pentru un kilogram. Prețul este la fel ca și al vinetelor de solar. În anumite piețe,, cartofii extratimpurii se vând la 20 de lei sau chiar 30 de lei.
Românii trebuie să fie cât mai chibzuiți în ceea ce privește cheltuielile, în special pentru masa de Paște. Pe lângă acestea, și alte preparate, precum cozonacul se vând la un preț uriaș. Vei plăti pentru el între 90 și 200 de lei.
Creșterea prețurilor este anormală
Analiștii economici consideră că prețurile au crescut în mod alarmant, iar diferența de la producători și raftul magazinelor este destul de mare.
"Creşterea spectaculoasă a preţurilor de la producător până la raftul magazinului este una anormală, specifică unor tranzacţii speculative.
Atâta timp cât legea le permite, samsarii vor găsi tot timpul oportunităţi să îşi pună adaosuri comerciale uriaşe, în condiţiile în care clienţii sunt practic captivi în acest sistem.
Printre vinovaţi, dincolo de speculanţi şi intermediari, o vină o poartă şi supermarketurile – cele care au ajuns să dicteze politica de preţ pentru întregul sector alimentar din România.
Au monopolizat comerţul modern şi negociază de pe poziţii de forţă, în interes propriu, atât cu importatorii cât şi cu producătorii români", spune Adrian Negrescu, analist economic.