Câți kilometri de cale ferată are România? Pe ce loc suntem în Europa. Surprinzător!
Rețeaua de cale ferată a României este de aproximativ 1.000 de kilometri și este pe locul opt la cele mai mari din Uniunea Europeană, după Germania, Franța, Polonia, Italia, Marea Britanie, Spania și Suedia. În momentul de față doar câteva sute de kilometri sunt modernizați și doar 37,5% electrificați.
- Câți kilometri de cale ferată are România
- Pe ce loc suntem în Europa
Mircea Coșea este de părere că înainte de anul 1990, calea ferată, angajații ei, și tot acest sistem, era considerat a doua armată a României și că nu exista ca un tren să întârzie, deoarece era foarte multă disciplină.
Câți kilometri de cale ferată are România
Mircea Coșea a spus că înainte de anul 1990, nu era niciun tren care să întârzie, deoarece era foarte multă disciplină și consideră că ar trebui să privim calea ferată ca pe o prioritate, deoarece această infrastructură ar suplini lipsa de autostrăzi.
„Înainte de 1990, calea ferată, angajaţii ei, şi tot acest sistem, era considerat a doua armată a României. Nu exista ca un tren să întârzie, era multă disciplină. Ar trebui să privim calea ferată ca o prioritate, această infrastructură ar suplini lipsa de autostrăzi“, a spus profesorul de economie Mircea Coşea.
El a mai spus că degeaba avem 11.000 de kilometri de cale ferată dacă nu se modernizează tronsoanele cele mai importante. Situația în care se află calea ferată a fost generată de cei care au condus-o.
,,Degeaba avem 11.000 de kilometri de cale ferată dacă nu modernizăm măcar tronsoanele cele mai importante. Situaţia în care se află calea ferată a fost generată de cei care au condus-o, clienţi politici, ce au permis ca transportul feroviar să piardă şi de concurenţa neloială, de privaţii care au preluat neloial contracte şi materialul rulant de la CFR“, a mai spus el.
În anul 194, rețeaua feroviară a țării noastre avea 3.549 de kilometri, ceea ce însemna o investiție de 1,1 miliarde de lei, care a fost cea mai mare în acele timpuri. După Marea Unire, România a ajuns la 11.000 de kilometri de cale ferată.
Ce a mai spus Mircea Coșea
Mircea Coșea a mai spus că pe o cale ferată electrificată consumul de energie este mai redus, pouluarea se reduce și de aceea este important să se investească în electrificare. Transportul pe calea ferată nu a fost o prioritate.
„Pe o cale ferată electrificată consumul de energie este mai redus, poluarea se reduce, de aceea este important să se investească în electrificare. La noi, după 90 s-au făcut puţine lucrări de electrificare. Transportul pe calea ferată nu a fost clar o prioritate. În ţările din vest se pune accent pe construcţia şi modernizarea căilor ferate din mai multe motive: se degrevează mare parte din traficul auto, se reduc emisiile poluante, dar şi costurile de transport sunt mai mici“, spune Marius Doru, director de marketing al IMSAT, companie de instalaţii şi automatizări industriale, controlată de grupul francez SNEF. „În 25 de ani în România s-au făcut doar reparaţii curente, iar câteva segmente din culoarul 4 au fost modernizate, însă nu la standardele europene, care prevăd o viteză maximă de 200 km/h, ci la 160 km/h“, a mai precizat Mircea Coșea.