Compania de energie care le cere clienților să plătească în avans 222 mii de lei. Ce explicație au furnizorii
O companie de energie a luat o decizie care i-a deranjat pe clienți, după ce le-a cerut bani în avans, sub formă de garanție, pentru plata facturilor. Motivul ar fi faptul că furnizorii nu și-au primit banii pe schema de compensație din partea Guvernului, iar din acest motiv trec printr-o situație dificilă din acest punct de vedere, însă cifra de afaceri demonstrează contrariul.
- Compania care le cere oamenilor să-și plătească facturile în avans
- Aceștia spun că fac asta din motive financiare
- Cifra de afaceri a companiei spune contrariul
Furnizorii de energie din București au luat o decizie neașteptată în ceea ce privește plata facturilor. Aceștia le-au trimis clienților notificări prin care le solicită plata în avans, sub formă de garanție, a facturilor, după ce Guvernul nu le-a plătit suma de bani pe schema de compensație.
Furnizorii le cer oamenilor să plătească facturile în avans
Unul dintre cazurile care a ajuns victima acestei practici este Alina Floarea, președintele Asociației de Proprietari unui bloc din Sectorul 1 din București. Aceasta a primit o solicitare din partea furnizorilor de gaze, prin care li se cere să plătească o sumă de bani, drept garanție, potrivit Observatornews.ro,
„Valoarea garanției este prețul de piață minus prețul plafonat cu TVA, cantitatea estimată pe trei luni. Nici mai puțin decât 222 de mii de lei. Iese din orice buget pe care ni l-am putea închipui. Noi acești bani nu-i avem în avans”, susține președintele Asociației.
Compania numește această garanție un împrumut, pe care spune că îl va restitui atunci când vor primi banii de la Guvern:
„Suma va fi restituită nu mai târziu de 15 zile de încasare a sumelor aferente compensărilor stabilite. Îi împrumutăm să-şi achite ei preţul gazelor la nivelul pieţei, până la recuperarea banilor de la Ministerul Energiei”, spune Alina Floarea.
Compania de energie vine cu explicații
După ce a fost contactată de către reporterii Observator pentru a explica controversa, furnizorii le cer oamenilor să înteleagă situația:
„În aceste condiții, în care Guvernul nu plătește, băncile nu ne finanțează și furnizorul a susținut energia livrată către consumatorii din portofoliu, singura variantă posibilă o reprezintă un efort comun cu consumatorii care înțeleg situația din piață”.
Însă, cifra de afaceri a companiei care cere acest lucru, din motive financiare spun ei, dovedește contrariul. Aceasta a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 730 milioane de euro, fiind cu 62% mai mare decât în 2020.