Cum va putea fi folosit cardul de energie. Cine sunt românii care vor primi 1.400 de lei de la stat
Vești bune pentru români! Primesc 1.400 de lei de la stat, sumă care este acordată pentru a-i ajuta să își plătească facturile la gaz, curent, căldură, sau chiar pentru a-și cumpăra lemne. Ministrul Marcel Boloş a explicat cum va putea fi folosit cardul de energie și cine sunte persoanele care vor beneficia de această sumă.
- Cine sunt românii care primesc 1.400 de lei de la stat
- Cum va putea fi folosit cardul de energie
Unele persoane din România, care nu au o situație financiară tocmai bună, vor primi bani de la stat pentru a-și achita facturile. Este vorba despre o sumă de 1400 de lei, care va fi acordată în două tranșe. Prima tranșă, în valoare de 700 de lei, urmează să intre pe carduri în luna februarie a anului 2023, iar cea de-a doua tranșă, în același an, însă în luna septembrie.
Cine sunt românii care primesc 1.400 de lei de la stat
Potrivit declarațiilor făcute de ministrul Marcel Boloș, cei care vor primi această sumă de la stat sunt: "pensionarii în vârstă de peste 60 de ani cu venituri medii realizate pe loc de consum sub 2.000 de lei, apoi avem pensionarii cu pensie de invaliditate indiferent de limita de vârstă cu acelaşi plafon la venit, avem apoi persoanele cu dizabilităţi cu aceeaşi limită de venit de sub 2.000 de lei. Apoi sunt persoanele beneficiare de ajutor social şi mai avem o ultimă categorie: persoanele şi familiile care beneficiază de alocaţii de sprijin pentru întreţinerea familiilor.", a spus Marcel Boloș, la antena3.ro.
Suma de bani va intra pe cardul de energie care urmează să fie emis pe baza listei de beneficiari pe care o transmite Ministerul Muncii. Poşta Română este cea care apoi distribuie şi tipăreşte acest card.
"Pentru fiecare plată care se face prin Poşta Română către furnizorul de energie sunt necesare trei documente: cardul de energie, cartea de identitate sau actul de identitate al beneficiarului şi factura emisă de furnizorul de energie, cu menţiunea că atunci când se doreşte să se achite spre exemplu căldura, care vine ca şi factură emisă de furnizor către asociaţia de proprietari, în acel moment beneficiarul trebuie să îşi ridice de la asociaţia de proprietari certificatul de validare al datoriei pentru ca să poată prezenta la Oficiul Poştal sau chiar la poştaş aceste trei documente în vederea efectuării plăţilor de către Poşta Română", a explicat Marcel Boloş, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, potrivit aceleiași surse menționate anterior.
Marcel Boloș, despre modalitățile de plată
De asemenea, ministrul a explicat şi modalităţile de plată pentru cei care trebuie să achite GPL, lemne, peleţi sau alte materiale de încălzire.
"Avem două modalităţi. Prima este cea în baza căreia, având un contract încheiat - furnizorul, respectiv cel care a livrat gazul lichefiat pentru încălzirea locuinţei sau cel care a livrat lemnele de foc emite factura şi dă un termen de plată pentru beneficiarul nostru în vederea efectuării plăţii. Cu acea factură, cel care este beneficiar se deplasează la Poştă şi efectuează plata.
A doua variantă, dacă lemnele de foc s-au achiziţionat după data de intrare în vigoare a ordonanţei şi are documente doveditoare, respectiv factura în baza căreia s-au cumpărat lemnele sau gazul şi documentul doveditor pentru încasarea acestor sume, atunci vom deconta aceşti bani către beneficiarul nostru. Totul ţine de existenţa acestor documente şi de obligaţia pe care o au furnizorii de energie pentru a face mai dovada că într-adevăr documentele au fost emise pentru lemne de foc, gaz lichefiat şi să se poată verifica realitatea acestor cheltuieli", a mai declarat ministrul potrivit aceleiași surse menționate anterior.