În ce condiții elevii din România ar putea beneficia de ședințe la psiholog, gratuit: ”Au trecut prin episoade de depresie sau anxietate”
Pandemia de coronavirus a adus cu cine o mulțime de decese, infectări, dar i-a afectat destul de mult și pe cei mici. Poate că și problemele de acasă, problemele cu părinții și-au spus cuvântul, dar faptul că au petrecut atât de mult timp în fața micilor ecrane i-a debusolat total. Iată cum pot ajunge elevii din România gratuit, la psiholog!
- Ședințe de terapie gratuite pentru elevii din România
- O mare parte din școlari suferă de depresie și anxietate
- Cum pot beneficia elevii de ajutorul specialiștilor
Odată cu pandemia de coronavirus, mai mulți elevi din România au fost profund afectați, debusolați, simțeau că orele online nu au niciun rezultat și le-a fost extrem de dor de profesori, de colegi, într-un cuvânt de toată activitatea care se desfășura față în față.
În ce condiții elevii din România ar putea beneficia de ședințe la psiholog, gratuit
Din cauza multor știri false, a numărului mare de infectări, care creștea pe zi ce trece, elevii din România au început să se panicheze, să își facă tot felul de scenarii, iar pandemia de SARS-CoV-2 și-a pus amprenta serios asupra lor.
Mulți dintre școlari s-au ales cu depresie sau stări de anxietate destul de problematice, iar reintegrarea în colectiv, odată cu relaxarea măsurilor impuse de autorități, a fost una destul de dificilă și în scurt timp au apărut și primele cazuri de bully-ing în școli.
Având în vedere toate aceste dificultăți cu care se confruntă elevii români Guvernul lucrează la o lege, prin care copiii cu astfel de probleme pot beneficia în mod gratuit de un ajutor specializat, în cabinetele psihologilor.
Câți psihologi există în prezent în școlile din România
Pentru a beneficia de astfel de ședințe de terapie gratuite, elevii trebuie să aibă recomandarea diriginților, iar dacă legea va fi adoptată, ședințele la psiholog pot începe chiar din toamna următoare, pe cheltuiala statului, doar cu acceptul elevului şi al părinţilor.
"Rezultatele au fost catastrofale, din punctul nostru de vedere. Undeva la 50% ne-au spus că au trecut prin episoade de depresie sau anxietate în ultimul an, iar din toţi aceşti respondenti doar 5% au beneficiat de consiliere psihopedagogică", declara acum ceva timp Robert Avram, reprezentant al Consiluluil Naţional al Elevilor.
În prezent, în şcolile din România sunt doar 2.700 de psihologi acreditaţi și din ce în ce mai mulți elevi, de toate vârstele, care au nevoie de ajutor specializat, fie din pricina schimbărilor aduse de noul coronavirus, fie din alte motive personale, cum ar fi problemele din familie.