Încă nu a scăpat de cei 13 ani de condamnare | Procurorii nu-l iartă pe Mario Iorgulescu | Vezi ce cere Parchetul într-un nou dosar
Publicat pe 15.09.2025 la 22:00 Actualizat pe 15.09.2025 la 22:10
Procurorii joacă tare în celebrul dosar al lui Mario Iorgulescu: după ce acesta a obținut înjumătățirea pedepsei, apelând la niște căi extraordinare de atac, oamenii legii i-au pregătit o supriză.
- Procurorii i-au făcut o surpriză lui Mario Iorgulescu
- Ucigașul refugiat în Italia este citat la Curtea Supremă
- Parchetul a cerut anularea deciziei de diminuare a pedepsei
Mario Iorgulescu a fost condamnat inițial la 15 ani și 8 luni de închisoare, însă pedeapsa i-a fost redusă la Curtea de Apel la 13 ani și 8 luni de închisoare. Deși sentința era definitivă, avocații lui Iorgulescu au apelat la o cale extraordinară de atac, iar după rejudecare ucigașul a ajuns la o pedeapsă de opt ani. Zilele trecute, însă, procurorii au apelat, la rândul lor, la aceeași „armă”: recursul în casație.
Iertat pentru că era beat și drogat
Recent, Curtea de Apel București a admis contestația în anulare formulată de Mario Iorgulescu la condamnarea primită inițial pentru omor și preschimbată apoi de judecători în ucidere din culpă. În urma rejudecării, instanța a decis condamnarea lui Iorgulescu Jr. la 7 ani de închisoare pentru ucidere din culpă și a încetat procesul penal pentru infracţiunea de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe, pentru că a intervenit prescripția penală. El avea o alcoolemie de de 1,96 g/l şi era sub influenţa cocainei.
La condamnarea de 7 ani, a fost adăugat un spor de un an de la o condamnare primită în alt dosar, în care a fost găsit vinovat pentru complicitate de lipsire de libertate.
Salvat și de acuzația de omor
Iorgulescu Jr. conducea un Aston Martin model DBS cu 162 de km/h, pe o stradă cu limita de 50 km/h, beat și drogat, a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului și a intrat în plin într-o mașină aflată pe sensul opus. „Procedând în acest mod, inculpatul a fost indiferent faţă de urmările acţiunilor sale, pe care le-a prevăzut şi acceptat, punând în pericol participanţii la trafic, lăsând producerea sau evitarea unei coliziuni pe seama hazardului şi astfel ucigând-o pe victimă cu intenţie indirectă”, se arăta în rechizitoriu.
Judecătorii care i-au micșorat pedeapsa au decis, însă că „tânărul nu a intenționat să omoare pe cineva și nu a folosit bolidul ca pe un „mijloc în scopul suprimării vieţii victimei”.