Informații pe care toți româii ar trebui să le știe! Care sunt procedurile pentru modificările în buletin
Cetățenii români care vor să își schimbe numele în buletin, sau să facă alte modificări, trebuie să știe că acest lucru este posibil numai dacă există un motiv clar. Iată care sunt procedurile oficiale pentru modificările în actul de identitate și detaliile pe care ar trebui să le cunoască orice persoană.
- Informații pe care toți româii ar trebui să le știe
- Care sunt procedurile pentru modificările în buletin
Românii care își doresc să modifice semnificativ anumite informații care se regăsesc pe actul de identitate trebuie să știe că acest lucru va fi posibil numai dacă modificările se bazează pe un motiv clar.
Informații pe care toți româii ar trebui să le știe
Legislația actuală oferă românilor care își doresc acest lucru, posibilitatea de a-și schimba numele de familie sau prenumele însă cei care solicită o astfel de procedură trebuie să prezinte mai multe documente care să faciliteaze întregul proces de modificare.
Iată care sunt pașii pentru schimbarea actului de identitate:
- cetățenii români trebuie să depună o cerere la serviciul public comunitar de evidență a populației din localitatea în care își au domiciliul.
- schimbarea numelui trebuie să fie justificată printr-un motiv clar. Dacă persoana respectivă își dorește schimbarea numelui sau prenumelui doar pentru că nu îi place, modificarea nu va fi făcută, pentru că acest motiv nu va fi acceptat.
Persoanele care au nume care conțin cuvinte obscene sau expresii ridicole au dreptul să facă un astfel de demers, de schimare a prenumelui. De asemenea, un alt nume poate fi trecut în buletin dacă este cel pe care solicitantul îl utilizează în cadrul afacerii sale și care l-a ajutat să devină cunoscut. Această procedură este acceptată și în cazul persoanelor cărora li s-a aprobat schimbarea sexului prin hotărâre judecătorească.
Ce funcții surprinzătoare va avea noul buletin electronic de indentitate
Tehnologia avansează de la un an la altul și, în curând, actele de identitate fizice vor fi înlocuite în totalitate de cele electronice.
„Ne propunem ca pe acest card să poată fi introduse un număr limitat de informații. El va avea acest certificat digital, orice titular va avea posibilitatea să-și înscrie un alt certificat digital pentru semnătură electronică calificată. În acest sens, cartea electronică de identitate este pregătită să poată răspunde unei asemenea necesități. Cardul trebuie să reprezinte cheia de acces la sistemele informatice în care sunt conținute diverse informații, astfel încât fiecare cetățean să aibă posibilitatea să se autentifice în aceste sisteme informatice ale administrației publice și nu numai, să poată solicita prestarea unor servicii, să-și poată asuma și să poată semna anumite cereri, declarații pe care le formulează”, declara, în urmă cu ceva vreme, Cătălin Giulescu, chestor, Direcția pentru Evidența Persoanelor în cadrul unei emisiuni TV.