Rabla Clasic și Rabla Plus 2024. Cine sunt cei care pot încasa vouchere
Rabla Clasic și Rabla Plus 2024. Mircea Fechet, ministrul Mediului, a comunicat că Bugetul Administrației Fondului pentru Mediu a fost aprobat prin hotărâre de Guvern. Iată cine sunt cei care pot încasa vouchere, dar și care este perioada în care se va desfășura!
- Rabla Clasic și Rabla Plus 2024
- Cine poate încasa vouchere
Mircea Fechet, ministrul Mediului, a comunicat că Bugetul Administrației Fondului pentru Mediu a fost aprobat prin hotărâre de Guvern. Această acțiune reprezintă deblocarea Programului Rabla sau Casa Verde, facilitând astfel achiziționarea de panouri fotovoltaice.
Rabla Clasic și Rabla Plus 2024. Cine poate încasa vouchere
Miercuri, pe data de 28 februarie 2024, Mircea Fechet, ministrul Mediului, a declarat că Bugetul Administrației Fondului pentru Mediu a fost aprobat. Guvernul a aprobat bugetul, cu sume considerabile alocate atât pentru cheltuieli bugetare, cât și pentru credite de angajament.
Printre aceste programe se numără „Casa Verde - panouri fotovoltaice”, un program important și așteptat de români, care nu numai că contribuie la îmbunătățirea calității aerului, dar și la reducerea facturilor pentru cei care îl utilizează.
Este și programul „Rabla Plus”, care susține achiziționarea de autoturisme prietenoase cu mediul, precum cele electrice sau plug-in hibride, cu un buget record alocat pentru anul 2024, de un miliard de lei.
„Prin HG a fost astăzi aprobat bugetul Administrației Fondului pentru Mediu. Este un buget extrem de ambițios - peste 9,3 miliarde de lei cheltuieli bugetare și peste 14 miliarde de lei credite de angajament. Asta și pentru că programele pe care le propunem a fi finanțate în anul 2024 sunt unele extrem de ambițioase. Programul Casa Verde - panouri fotovoltaice - un program foarte așteptat de către români care ajută nu doar la calitatea aerului, dar ajută mai ales la facturi mai mici pentru beneficiarii acestui program. Orice familie cu panouri fotovoltaice pe casă are o factură la curent mai mică decât în lipsa acestor investiții. Rabla Plus - programul prin care finanțăm autoturisme prietenoase cu mediul, fie că discutăm despre autoturisme electrice, fie despre plug-in hibrid. Avem și la acest program un buget record, respectiv un miliard de lei pentru anul 2024”, a transmis Mircea Fechet.
Ce a transmis ministrul Mircea Fechet
Ministrul Mediului a explicat reducerea bugetului pentru programul Rabla Clasic 2024 cu peste 200 de milioane de lei, evidențiind că decizia este parte a unei strategii concentrate pe promovarea vehiculelor electrice pentru a îmbunătăți calitatea aerului în marile orașe.
Autoritățile au pus în vedere creșterea numărului de mașini electrice pe șosele, subliniind importanța unui mediu mai curat. În ceea ce privește momentul lansării celor două programe Rabla - Clasic și Plus - pentru anul în curs, ministrul a accentuat că autoritățile vizează desfășurarea acestora mai devreme în acest an, și nu în timpul verii.
„Pentru că ne propunem ca în fiecare an să luăm o parte din banii de la Rabla Clasic şi să-i mutăm la Rabla Plus. Cu alte cuvinte, finanţăm mai puţine maşini cu combustie internă, diesel sau benzină, şi mai multe maşini electrice, mai prietenoase cu mediul, ţinând cont că avem nevoie şi de aer curat în marile oraşe şi nu doar de maşini noi pe stradă. În niciun caz nu ne propunem să ne prindă vara fără programele Rabla. În mod tradiţional, ele încep în primăvară. (…) Pot să spun că nu pierdem timpul”, a spus Mircea Fechet, potrivit Euronews România.
Referitor la nivelul primelor de casare propuse în proiectele aflate în consultare publică, ministrul Mircea Fechet a precizat că în cadrul programului Rabla se urmărește menținerea voucherului la suma de 7.000 de lei, pentru casarea a două autoturisme se propune suma de 10.000 de lei, iar pentru ecobonusuri care se referă la emisii reduse sau la tipul de combustibil - cum ar fi GPL-ul sau tehnologia hibridă - există posibilitatea, cel puțin teoretic, de a se obține sume mai mari ce vor fi decontate prin program.
Până în anul 2026, conform Planului Național de Redresare și Reziliență, România își propune să elimine de pe drumurile publice 250.000 de autovehicule cu vârsta de peste 15 ani.