Schimbare în toate magazinele din România! Anunțul oficial: „Să intervină urgent”
Se va face o schimbare în toate magazinele de la noi din țară! Anunțul oficial făcut în cursul zilei de astăzi. Ce a mărturisit premierul Marcel Ciolacu.
- Schimbare în magazine
- Anunțul făcut de Marcel Ciolacu
În urma anunțului oficial făcut de premierul Marcel Ciolacu în cadrul ședinței de Guvern de joi, 16 mai, se pare că magazinele din întreaga Românie vor suferi o transformare majoră.
Schimbare în magazine
Autoritățile competente, cum ar fi ANPC și Consiliul Concurenței, au promis măsuri drastice împotriva comercianților și producătorilor care au înșelat consumatorii.
Se pare că strategia adoptată de unii producători pentru a evita limitările impuse de Guvern a fost subtilă. În loc să ajusteze prețurile, aceștia au optat pentru reducerea gramajului produselor, o tactică cunoscută sub numele de „shrinkflation”. Astfel, clienții nu au observat o scădere reală a prețurilor, iar producătorii au reușit să evite suspiciuni prin menținerea aparențelor ambalajului.
„Facem deja un pas important și în problema reducerii gramajului, dar a păstrării prețului, acest tip de scumpire mascată, de înșelare a clienților. Președintele ANPC a pus în transparență decizională ordinul care impune procesatorilor să semnaleze clar orice micșorare a gramajului produselor, cu toate detaliile necesare. Protejăm mai ales puterea de cumpărare a celor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare. Un alt tip de intervenție la fel de necesară este a Consiliului Concurenței și va exista un control asupra pieței detergenților unde există creșteri de prețuri total nejustificate. Vrem să întregim astfel cadrul măsurilor de stopare a scumpirilor demarat prin mecanismele de plafonare a prețurilor”, a declarat Marcel Ciolacu.
Autoritățile au luat măsuri
Pentru a contracara această practică înșelătoare, autoritățile au luat deja măsuri concrete. ANPC a impus procesatorilor să semnaleze clar orice micșorare a gramajului produselor, iar Consiliul Concurenței a introdus o nouă inițiativă legislativă. Potrivit acesteia, comercianții sunt obligați să afișeze notificări vizibile pentru a informa cumpărătorii despre modificările în cantitate, chiar dacă prețul rămâne neschimbat.
Această schimbare nu afectează doar producătorii și comercianții, ci are și un impact asupra consumatorilor. Limitarea adaosului comercial și implementarea acestor măsuri au condus la fluctuații sezoniere ale prețurilor la alimente, dar au contribuit, în același timp, la stabilizarea generală a prețurilor și la temperarea inflației.
„Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent. Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a spus Marcel Ciolacu.
Marcel Ciolacu a subliniat importanța protejării puterii de cumpărare a celor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare.