Semnal de alarmă pentru toți românii care dețin carduri bancare. O nouă înșelătorie circulă pe Internet. La ce trebuie să ai grijă
De curând, autoritățile au transmis un semnal de alarmă, ca urmare a mai multor sesizări făcute de clienții unei bănci. Pe Internet, circulă o nouă înșelătorie, iar Directoratul Național de Securitate Cibernetică a făcut mai multe precizări, pentru a nu cădea victimă.
- Semnal de alarmă pentru toți românii care dețin carduri bancare
- O nouă înșelătorie circulă pe Internet
Directoratul Național de Securitate Cibernetică a tras un semnal de alarmă, după ce, pe Internet, circulă o nouă înșelătorie.
Clienții unei bănci trebuie să fie atenți, asta pentru că, de cele mai multe ori, pot primi mesaje de la diverse persoane, care se dau reprezentanți ai instituției pentru diverse probleme, cum ar fi actualizarea datelor ori schimbarea sau blocarea cardului bancar.
O nouă înșelătorie circulă pe Internet
Reprezentanții BCR au ținut să precizeze că, recent, mai mulți clienți au primit mesaje de la persoane care pretindeau că sunt din partea companiei, fiind, astfel, la un pas de a ajunge victima atacurilor de tip phishing.
Noua metodă presupune că elementele de identitate ale băncii sunt copiate, iar mai apoi sunt create alte site-uri, care au rolul de a-i păcăli pe români, după ce au fost accesate. Mai apoi, primesc mai multe mesaje care seamănă cu cele venite din partea reprezentanților băncii.
La ce trebuie să fii atent, pentru a nu cădea victimă
Compania, împreună cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică, au explicat că românii trebuie să fie atenți la mai multe detalii, astfel încât să nu cadă victime. Printre aceste lucruri se numără adresa de e-mail de pe care a fost trimis respectivul mesaj.
În cazul atacurilor de tip phishing, este folosit în adresa de email „BCR”, în timp ce instituția folosește „exemplu@bcr.ro”. Un alt lucru la care trebuie să fii atent are legătură cu posibilele greșeli gramaticale sau de exprimare, o caracteristică des întâlnită, atunci când este vorba de înșelătorii online.
La fel de important este și faptul că nicio bancă nu va solicita actualizarea datelor folosind mesajele, cu atât mai puțin în situațiile în care trebuie blocat sau schimbat cardul bancar, fără ca acest lucru să fie anunțat înainte.
Un alt semnal care indică un atac phishing se referă la trimiterea link-urilor. În general, băncile din România nu trimit mesaje în care există link-uri, cu atât mai puțin fără a fi vorba de actualizarea datelor.