Taxe mai mari pentru șoferii din România. Dacă ai acest tip de mașină, rovinieta este mai scumpă!
Veste proastă pentru șoferii din România. Aceștia vor fi nevoiți să plătească taxe mai mari în funcție de noxele emanate de mașini. Conducătorii auto o sa plătească taxe pentru poluare în funcție de vechimea mașinii. Anunțul este oficial, iar proiectul intră în vigoare până la jumătatea anului viitor.
- Taxe mai mari pentru șoferi
- Ce categorie este vizată
Șoferii vor plăti taxe mai mari de la anul. Este un proiect PNRR prin care Uniunea Europeană finanțează șantierele de autostradă din țară. Acest sistem de taxare trebuie introdus până la jumătatea anului viitor, iar transportatorii de mărfuri și de persoane care conduc autovehicule de depășesc 3.5 tone, vor plăti taxă pentru fiecare kilometru parcurs.
Taxe mai mari pentru șoferii din România
Introducerea taxelor mai mari ale rovinietei nu este deloc pe placul șoferilor, mai ales că drumurile țării noastre sunt deja proaste. Ei susțin că mai întâi ar trebuie să se ocupe de drumuri, iar mai apoi să introducă taxele.
''Să pună să facă și autostrăzi, dacă tot pun taxe”, spune un șofer. „Sunt multe mașini care sunt cazane efectiv, scot un fum...Normal ar fi să facă autostrăzile întâi. Măcar dacă ar face și din taxe, dar tare mi-e că se vor duce tot pe salariile lor”, comentează un altul.
Așadar, directiva europeană propune ca șoferii să plătească taxe de poluare în funcție de noxele emanate. Conducătorii de camioane și autocare a carat vehicule depășesc 3.5 tone vor plăti taxă pentru fiecare kilometru de șosea parcurs, banii fiind folosiți mai apoi pentru reabilitarea drumurilor.
„Serviciul de tarifare electronică ar trebui să pună la dispoziția acestora echipamente de bord personalizate și o asigurare a funcționalității acestuia, punerea la dispoziție a unor mijloace acceptate pentru efectuarea plății tarifului sau acceptarea unui alt mijloc de plată folosit de acesta, încasarea tarifului, virarea către entitatea care îl percepe, gestionarea relațiilor contractuale în ceea ce privește utilizatorul, securitatea și confidențialitatea în ceea ce privește funcționarea sistemului de tarifare rutieră și nu în ultimul rând protecția datelor cu caracter personal”, explică Lucian Calmuș, reprezentant CNAIR.