4 reguli de design pe care trebuie să le respecte un magazin online
De Razvan Paltin.
Publicat pe 12.05.2022 la 18:40
Actualizat pe 12.05.2022 la 18:40
De fiecare dată când o persoană vizitează un magazin online, nu are în minte algoritmul aplicat în cadrul website-ului pentru a fi cât mai bine poziţionat în afişarea rezultatelor de către motoarele de căutare, ci din contră, primul lucru cu care intră în contact este design-ul. Design-ul este cel care oferă o primă impresie şi dacă nu este satisfăcătoare, există riscul ca potenţialul client să nu mai acceseze respectivul magazin niciodată a doua oară.
- Regulile de design pe care trebuie să le respecte un magazin online
- Ce trebuie să urmărești
Astfel, se dovedesc a fi de un real folos regulile de design, care trebuie să fie respectate cu stricteţe în crearea unui magazin online pentru că capăta nivelul dorit de succes.
1. Stabilirea unui nume reprezentativ
Înainte de a pune la punct toate detaliile dezvoltării unui magazin online, este necesar să se stabilească numele reprezentativ, cel pe care îl vor avea în minte toţi vizitatorii. Astfel, trebuie să se opteze pentru un nume de impact, care să fie uşor de ţinut minte şi care să stârnească interesul clienţilor potenţiali.
2. Crearea unui logo atractiv
Alegerea unui logo atractiv capăta un rol esenţial în ceea ce priveşte design-ul website-ului, rezumând, la nivel vizual, activitatea pe care o desfăşoară. Astfel, pentru a se alege o variantă adecvată, este necesar să se ţină cont de câţiva paşi importanţi:
- introducerea detaliilor relevante despre magazinul online (numele, despre activitate etc.);
- optarea pentru un stil care să se potrivească perfect cu tema website-ului;
- alegerea fontului potrivit de scriere;
- adăugarea simbolurilor relevante, dacă sunt necesare.
3. Integrarea unor fotografii profesionale
Fie că este vorba de vânzarea anumitor produse sau a anumitor servicii, fiecare magazin online trebuie să conţină poze reprezentative realizate de un fotograf profesionist. În cazul în care este vorba de produse, trebuie să fie realizate fotografii de prezentare a produselor, în cadrul cărora să se pună în valoare caracteristicile şi specificaţiile acestora. Dacă este vorba despre prestarea anumitor servicii, se pot realiza fotografii profesionale ale angajaţilor care le oferă, alături de o scurtă descriere.
Vestea bună este că, cine are nevoie de un magazin online la cheie, poate apela la serviciile prestate de diverse firme de design web, care ştiu ce strategii şi tehnici să aplice pentru a construi un site cu un aspect atractiv.
4. Navigare facilă
De cele mai multe ori, construcţia unui shop online presupune o atenţie sporită pentru detalii, pentru ceea ce îl determină să fie o variantă uşor de accesat de către fiecare client potenţial. Astfel, creatorul magazinului online trebuie să ţină cont de elementele aplicate pentru o navigare facilă, rapidă şi intuitivă. Publicul ţintă nu are la dispoziţie mult timp pentru a se lăsa convins de un anumit site, astfel, prima impresie oferită de o navigare adecvată este cea care cântăreşte cel mai mult în captarea atenţiei.
Specialiştii VeryCreative recomanda tuturor persoanelor care îşi creează un website să apeleze la ajutorul firmelor de web design, pentru aplicarea corectă şi pentru îndeplinirea cu succes a tuturor regulilor de design. Din fericire, acestea oferă şi consultanta necesară, comunicând activ cu proprietarul magazinului online în toată perioada creării site-ului.
Având în vedere toate aspectele menţionate anterior în articol de care trebuie să se ţină cont în procesul de realizare a designului site-ului web, este necesar ca fiecare proprietar de magazin online să apeleze la serviciile firmelor specializate, astfel încât totul să decurgă în parametri optimi.