Ce este, de fapt, o școală Montessori. Care sunt avantajele și dezavantajele acestei metode de educație
De Oana Vacarusi.
Publicat pe 21.09.2023 la 01:41
Actualizat pe 21.09.2023 la 01:41
Educația Montessori a devenit din ce în ce mai populară în tot mai multe țări. Școlile Montessori le oferă elevilor libertate și doresc ca aceștia să învețe singuri, cu profesori ca ghid, așa că stereotipul „libertate și iubire” este oarecum de înțeles.
- Totul despre școala Montessori
- Ce trebuie să știi despre acest tip de metodă de educație
- Avantaje și dezavantaje
Deci, ce înseamnă „Montessori” în școli? Cum diferă de o școală obișnuită și cum funcționează metoda ei de predare vedem în rândurile de mai jos.
Ce este, de fapt, o școală Montessori
După cum a explicat Societatea Americană Montessori, o educație Montessori este o „abordare centrată pe copil” a predării, care a fost dezvoltată de Dr. Maria Montessori, un medic italian, în anii 1890. Ei descriu sălile de clasă Montessori ca fiind acelea în care copiii învață sau „lucrează independent și în grupuri” și sunt încurajați să-și găsească propriile răspunsuri. Ei scriu că Metoda Montessori de învățare se referă la autosuficiență și creștere.
Ce este o școală Montessori? Potrivit Societății Americane Montessori, școlile Montessori sunt „conduse de elevi și auto-ritmate, dar ghidate, evaluate și îmbogățite de profesori cunoscători și grijulii, de conducerea colegilor lor și de un mediu încurajator. În cadrul comunității de mai multe vârste. sala de clasă – concepută pentru a crea oportunități naturale de independență, cetățenie și responsabilitate – copiii îmbrățișează învățarea multi-senzorială și interogarea pasională. Elevii individuali își urmăresc propria curiozitate în ritmul propriu, luându-și timpul de care au nevoie pentru a înțelege pe deplin fiecare concept și a întâlni învățarea individualizată. obiective.”
Din nou, o educație Montessori subliniază faptul că cei mici dețin învățăturile lor și ceea ce învață. Este „centrat pe copil” și îi folosește pe profesori ca ghizi și observatori, pentru a-i ține pe copii pe drumul cel bun sau pentru a interveni dacă apare o problemă, dar ei nu predau cursuri.
Societatea Americană Montessori explică în continuare: „Sala de clasă cu mai multe vârste – care se întinde de obicei pe 3 ani – recreează o structură de familie. Elevii mai mari se bucură de statura ca mentori și modele de urmat; copiii mai mici se simt sprijiniți și câștigă încredere în provocările care urmează.”
Care este diferența dintre o școală Montessori și o școală obișnuită?
Potrivit Simply Psychology, metoda de educație Montessori este „netradițională” în ceea ce arată de obicei școlile și învățarea. În loc de perioadele de clasă sau lecțiile predate de un profesor elevilor lor, elevii din școlile Montessori sunt menite să „favorizeze independența” și uneori vor avea chiar și câte trei ore pentru activități care se referă la rezolvarea problemelor pe cont propriu.
Esența sau teoria școlilor Montessori și a învățării provine din ideea că cei mici pun în mod natural întrebări și vor să învețe. Aceste școli promovează apoi un mediu în care pot face asta. Sălile de clasă Montessori sunt construite în jurul nevoilor elevilor.
După cum explică Societatea Americană Montessori, „Materialele de învățare special concepute sunt expuse pe rafturi deschise, ușor accesibile copiilor. Sălile de clasă includ și chiuvete joase accesibile copiilor, mobilier de dimensiunea copiilor, spații confortabile pentru lectură liniștită, rafturi accesibile cu locuri de muncă disponibile. pentru libera alegere și ustensile de bucătărie de mărimea copiilor, astfel încât studenții să poată mânca, pregăti și curăța singuri [gustările]”.
Citește și: Vești proaste pentru elevii din România! Copiii nu vor mai primi corn şi lapte