Ce nu ți se spune atunci când călătorești cu avionul. Lucurile pe care nu le știai

De Oana Vacarusi.
Publicat pe 17.02.2025 la 09:15
Actualizat pe 17.02.2025 la 09:15
De-a lungul timpului, avionul a devenit favorit pentru călătoriile la distanță. E proiectat pentru a asigura o siguranță maximă, însă există o mulțime de alte detalii fascinante despre zboruri, detalii despre care, cel mai probabil, nu ai idee. Ce nu ți se spune atunci când călătorești cu avionul. Lucurile pe care nu le știai.
- Secretele neștiute ale călătoriilor cu avionul
- Lucrurile pe care nu le știai
Zborul cu avionul este întotdeauna o experiență interesantă. Probabil ai observat că, în timpul călătoriilor, există o mulțime de lucruri pe care le observi în aparatul de zbor și o mulțime de ritualuri ale echipajului de cabină. Te-ai întrebat vreodată de ce pasagerii se îmbarcă de fiecare dată pe partea stângă, sau de ce există atât de multe restricții privind lichidele în cabină?
Ce nu ți se spune atunci când călătorești cu avionul
Piloții și echipajul de zbor nu pot lua aceeași masă. În timpul zborului, viața fiecărui pasager depinde în mare măsură de responsabilitatea echipajului și este rezonabil ca acesta să fie protejat de toate pericolele. Deși nu este o regulă oficială, multe companii aeriene folosesc această practică pentru a preveni intoxicațiile alimentare. Echipajul de zbor aflat la bord nu mănâncă aceeași masă și, de obicei, nu în același timp pentru a asigura siguranța reciprocă, deoarece dacă o masă ar fi contaminată, cel puțin un singur pilot ar fi incapacitat în orice moment.
Despre mâncarea din avion se spune că are un gust foarte rău, însă nu mâncarea în sine este în întregime de vină. Mai degrabă, adevărata vină este a avionului în sine. Mediul din avion modifică de fapt gustul mâncării și al băuturii. Nici aerul uscat și reciclat din cabina avionului nu ajută, deoarece umiditatea scăzută poate estompa și mai mult gustul și mirosul, făcând ca totul în avion să pară fad.
Avioanele sunt lovite de fulgere tot timpul, dar nu e cazul să te alarmezi, deoarece aparatele de zbor sunt proiectate să reziste loviturilor de fulger. Datorită ingineriei atente care permite încărcăturii electrice a unui fulger să treacă prin aeronavă și să iasă din ea, niciun fulger nu a mai lovit un avion din 1963.
Durata măștilor de oxigen din avion este de doar 15 minute
Instrucțiunile de siguranță de pe majoritatea zborurilor includ utilizarea măștilor de oxigen, dar însoțitorii de bord nu vă spun că măștile de oxigen sunt bune doar pentru aproximativ 15 minute de oxigen.
Măștile de oxigen cad însă doar în momentul în care cabina avionului pierde presiune. Atunci când apare o astfel de situație, pilotul reacționează imediat punându-și o mască de oxigen și coborând avionul la o altitudine de sub 3 000 de metri, unde pasagerii nu au nevoie de oxigen suplimentar pentru a respira, ci o pot face în mod normal. Această coborâre rapidă durează de obicei mult mai puțin de 15 minute, astfel încât măștile de oxigen au aer mai mult decât suficient pentru a proteja pasagerii, scrie goopti.com.
Citește și: Avion al forțelor aeriene, prăbușit în Taiwan. Pilotul a reușit să se salveze