Comenzile online de mâncare - o piață aflată în plină dezvoltare
Publicat pe 14.02.2019 la 13:40 Actualizat pe 14.02.2019 la 13:41
In ultimii ani, domeniul livrarilor de mancare din Romania se afla intr-o continua crestere. La baza acestui boom se afla digitalizarea intregului proces de comanda si diversificarea modului prin care mancarea ajunge la destinatie.
In ultimii ani, domeniul livrarilor de mancare din Romania se afla intr-o continua crestere. La baza acestui boom se afla digitalizarea intregului proces de comanda si diversificarea modului prin care mancarea ajunge la destinatie.
Lista cu preparate pe care le poti comanda astazi este mai variata ca niciodata, iar pentru o livrare la domiciliu sau la birou, timpii de asteptare sunt din ce in ce mai mici. Despre trendurile gastronomice ale momentului, fidelizarea si profilul clasic al unui client, discutam chiar in randurile de mai jos:
Care este profilul celor care comanda mancare online?
Studiile arata ca barbatii si femeile comanda mancare online in aceeasi masura, iar principalul segment de varsta interesat de food delivery pe aplicatii sau desktop este localizat in zona millennials, 24-35 de ani, venituri medii spre mari.
De aceea, locatiile de unde comanda principalele categorii de consumatori variaza de la pizzerii si burger venus, la restaurante fine dining. Cat despre obiceiurile de consum, analizate in functie de principalele orase al tarii, se pot observa cu usurinta pattern-uri diferite.
Daca in Bucuresti, cele mai multe comenzi de mancare se inregistreaza in intervalul orar 12:00 - 14:00, in Cluj Napoca, cea mai aglomerata perioada a zilei este cuprinsa intre 12:30 - 13:00, intinzandu-se fara probleme pana in jur de ora 15:00.
Cum se fidelizeaza clientii care comanda mancare online?
Oamenii vor sa gaseasca in aplicatia de food delivery pe care o deschid un super-meniu de locatii. Cu cat oferta este mai diversificata, cu atat mai bine, insa cantitatea de restaurante dintr-un app nu inseamna neaparat fidelizarea celor care comanda online mancare la domiciliu. Consumatorilor le pasa si de calitatea mancarii, preturi, ambalajul in care vin preparatele comandate, dar si de timpii de livrare.
Un diferentiator foarte bun este timpul in care mancarea este livrata, fie in orele de varf, fie in zilele cu vreme urata (ninsori, furtuni etc). Nu in ultimul rand, voucherele oferite in cazul unei experiente neplacute consolideaza relatia pe termen lung pe care o aplicatie de food delivery o leaga cu cei care comanda mancare la domiciliu.
Care sunt principalele trenduri gastronomice?
Trendurile se schimba de la an la an. In functie de preferintele romanilor, restaurantele incearca sa tina pasul cu cererea, iar cel mai bun exemplu al momentului sunt burgerii. Toata lumea comanda astazi burgeri, toata vinde astazi burgeri, iar educatia culinara a consumatorilor impune standarde ridicate, in mateie de calitate a produsului si mod de prezentare.
Deci putem discuta despre o situatie win-win. Un alt trend culinar ce prinde radacini din ce in ce mai puternice la noi: bucataria sud-americana. Intrarea pe piata a unor jucatori importanti in acest domeniu, precum Taco Bell, arata interesul romanilor pentru aceste preparate.
Care sunt avantajele comenzilor online de mancare?
Online-ul vine in ramura de food delivery cu o nota de transparenta si dinamism, deci iata care sunt avantajele unei astfel de comenzi:
- Poti alege felul de mancare preferat dintr-o gama variata de bucatarii ale lumii;
- Interfata unei aplicatii de food delivery este user-friendly;
- Pasii premergatori plasarii unei comenzi online sunt simplu de parcurs;
- Poti vedea in timp real statusul comenzii de mancare pe care ai facut-o;
- Poti da review-uri restaurantului de la care ai comandat, contribuind astfel la cresterea calitativa a serviciilor oferite.
- Poti plati online atat contravaloarea comenzii, cat si bacsisul pe care vrei sa il lasi.