Moda se reinventează în pandemie! La ce schimbări au recurs marii creatori de fashion
Publicat pe 22.09.2020 la 20:07 Actualizat pe 22.09.2020 la 20:07
Pandemia a adus și schimbări în bine, în ceea ce privește industria fashion. Marile case de modă își bazează acum producția pe sustenabilitate, iar designerii români le-au preluat rapid exemplul. Atfel, este urmărită reducerea poluării.
- Marile case de modă devin eco-friendly și sustenabile.
- Brandurile urmăresc reducerea poluării.
- Cum s-a ajuns la acest trend în urma pandemiei.
Marile case de modă au început să creeze haine sustenabile, în compoziția cărora sunt utilizate materiale reciclate. Un exemplu ar fi brand-ul „Tommy Hilfiger”
Acesta lansează acum o nouă colecţie sustenabilă! De asemenea, cea mai mare parte a colecţiei Tommy Jeans este realizată din mai multe tipuri de denim, 100% reciclate. Firele cu care sunt cusute sunt realizate din plastic reciclat.
Scopul pentru care s-a făcut apel la astfel de materiale este, bineînțeles, reducerea poluării.
Industria producătoare de țesături, al doilea cel mai mare poluant al planetei
Exemplul marilor care de modă din străinătate a fost preluat rapid și de designerii autohtoni. Unii dintre ei, afirmă însă că își bazau colecțiile pe sustenabilitate cu mult înainte ca acest lucru să devină un trend.
Designerul Adrian Oianu afirmă că el de 15 ani nu produce nicio ţesătură ci le cumpără din stoc. Ulterior, le adaptează creațiilor sale.
Industria care produce ţesături se situează pe locul doi în topul celor mai mari poluanți ai lumii. La un singur metru de material, se pierd 30 de cm doar la tăiat.
„Cine sare în ultimul moment în această direcţie, pe această barcă a sustenabilităţii şi a reciclării, bineneţeles că a luat o decizie comercială, evidentă, destul de populistă, dar de salutat şi de apreciat pentru că mai devreme sau mai târziu toţi vor trebui încet încet să îşi transforme business-ul acesta de producţie într-un business bazat pe sustenabilitate”, a afirmat Adrian Oianu, pentru Mediafax.
Simona Hulber, de asemenea, designer român susține că pandemia a fost factorul ce a contribuit la acest curent general al sustenabilității. Brandurile se confruntă cu probleme în ceea ce privește vânzările și nu numai. Oamenii încep să își dorească să recicleze și să facă un bine mediului înconjurător. Astfel, sunt case de modă care au găsit variante pentru a se adapta pandemiei.
„Pornind de la H&M pana la Boss pla Loro Piana, toţi încearcă soluţii noi, chiar şi tratamente pe ţesături, tratamente care să ne ajute să ne simţim în siguranţă pe noi ca şi clienţi”, a spus creatoarea de modă, citată de aceeași sursă.
CITEȘTE ȘI: Drama femeii de 71 de ani care arată ca o puștoaică! Vera Wang a ajuns la depresie: „Am fost devastată”