O rețetă pentru zilele tale sănătoase: tocană de legume în stil mediteranean

O rețetă pentru zilele tale sănătoase: tocană de legume în stil mediteranean © pexels

Se apropie vara şi ce poate fi mai sănătoasă şi mai indicată decât mâncarea de legume. Dacă ne-am săturat de mâncărurile reci de legume, ne putem reprofila pe cele calde, cum ar fi tocana de legume în stil mediteranean. Ne ajută şi anotimpul, avem la îndemână toate legumele proaspete, iar savoarea finală este una mult mai intensă.

Tocana de legume în stil mediteranean este foarte simplă şi se pregăteşte extrem de repede, în doar câteva minute e gata. Chiar dacă este mâncare vegană, poate fi considerată o masă în sine, ori o garnitură la ceea ce vă place vouă.

Durata totală: preparare - 10 minute + gătire - 10 minute. Total - 20 de minute.

Ingrediente

  • 2 ardei grasi rosii
  • 1 dovlecel
  • 1 vanata
  • 100 ml sos de rosii
  • 1 lingura ulei de masline
  • sare, piper dupa gust
  • 1 lingurita busuioc uscat sau 1 legatura busuioc proaspat (eu am folosit busuioc uscat)
  • patrunjel/busuioc verde pt decor

 Mod de preparare

  • Se spală ardeii şi se curăţă de cotoare şi seminţe, după care se taie cuburi
  • Se spală dovlecelul şi se taie cubuleţe
  • Se spală vânăta şi se taie cubuleţe
  • Se încinge uleiul de măsline
  • Se adaugă ardeiul, la foc iute şi se scutura tigaia, astfel încât ardeiul să se frigă repede
  • Se adaugă dovlecelul şi vânăta cubuleţe
  • Se amestecă uşor cu spatula, se continuă gatirea la foc iute încă cca 3 min.
  • Se adaugă sosul de roşii, busuiocul (daca este proaspăt, el trebuie tocat sau rupt cu mâna, în prealabil), sare şi piper
  • Se omogenizează, cu spatula, şi se continuă gătirea încă 2-3 min la foc iute, până când legumele ajung la consistenţa "al dente",  moment în care mancarea este gata
  • Se aşază mâncarea pe farfurie/ bol, se decorează cu pătrunjel/busuioc proaspăt şi se serveşte imediat.

facebook whatsapp twitter pinterest