Poliţişti suspectaţi de legături cu mafia lemnului! Mărturii scandaloase
Publicat pe 03.08.2016 la 23:59 Actualizat pe 03.08.2016 la 23:14
Scandalul legat de un transport dubios de buşteni scoate la iveală amănunte incredibile despre mafia lemnului.
Scandalul legat de un transport dubios de buşteni scoate la iveală amănunte incredibile despre mafia lemnului.
Un bărbat din Iaşi aflat în vacanţă în Bucovina a dezvăluit că a avut parte de surprize de proporţii după ce s-a implicat în verificarea unui transport de lemne. "Mi-am dedicat trei ore din vacanţa mea şi o găleată de benzină ca să testez eficacitatea sistemului Inspectorul Pădurii prin care cetăţenii obişnuiţi pot verifica în trafic transporturile ilegale de lemn. M-am aşezat la o cafea pe marginea E576, în zona Câmpulung Moldovenesc. În jurul meu, dealurile pleşuve în care lemnul se răreşte pe zi ce trece, ca prin minune... Apare un camion cu lemn rotund SV-38-EUR şi remorca SV-29-EUR. La căutare în sistem, transportul este neînregistrat şi nu are nici istoric de transporturi de lemn în ultima perioadă. Imediat, la 12:18, sun la 112, mă prezint şi raportez transportul. Operatoarea mă întreaba de unde ştiu că e ilegal, după care transferă apelul la dispeceratul Poliţiei Câmpulung Moldovenesc, unde vorbesc cu dl. ofiţer Dănilă, care este foarte cooperant. Urmează un schimb de apeluri cu dl. ofiţer Dănilă, la 12:33 şi 12:37. În cele din urmă, camionul este oprit în trafic în localitatea Vama, la aproximativ 20 km din momentul apelului, la 12:40. Trei ofiţeri de poliţie (maşina MAI 29478) verifică transportul. În zonă apar şi nişte maşini private", a povestit bărbatul.
După ce poliţiştii au stat de vorbă cu şoferul camionului, s-a produs o "minune". "La 12:46, printr-o magie ocultă, camionul şi remorca apar în sistem. La 13:41 mă sună dl. ofiţer Dănilă să mă anunţe că «nu ştiu ce v-a apărut dumneavoastră în sistem, dar transportul era înregistrat, vă mulţumim pentru colaborare». Verific din nou sistemul, într-adevăr, camionul şi remorca au acum tichet de înregistrare, mult după apelul meu la 112. La 13:44 îl apelez din nou pe dl. ofiţer Dănilă să îl întreb despre magia apariţiei tichetului în sistem. Explicaţia d-lui poliţist este că «băiatul nu a avut acoperire, de-abia când a ieşit la drum cu semnal s-a înregistrat tichetul". Culmea, sistemul a permis înregistrarea ulterioară a transportului. Poliţiştii nu trebuiau să închidă ochii la aşa ceva. Şoferul camionului nu trebuia să intre pe drumul public fără tichet în sistem. Camionul a circulat timp de cel puţin jumătate de oră pe un drum european cu acoperire 3G remarcabilă. Eu am folosit 3G şi Inspectorul Pădurii pe acea porţiune şi în acea perioadă cu succes. Motivaţia cu acoperirea proastă nu ţine... De asemenea, camionul nu avea istoric de transport de lemn în sistem. Ori a fost fără acoperire întotdeauna, ori a fost ţinut până atunci în vitrina din sufragerie, în loc să transporte lemne. Este clar că metoda folosită e simplă: ne înregistrăm în sistem doar când ne opreşte Poliţia şi zicem că n-am avut acoperire de date până atunci...", a concluzionat "vânătorul" de tăietori de lemne.