Inteligența artficială ar putea stabili prețurile biletelor de avion! Cum ar putea ajuta: „Sunt dispuși să o plătească...”
Publicat pe 22.01.2024 la 12:49 Actualizat pe 22.01.2024 la 12:49
O schimbare majoră ar putea avea loc în industria călătoriilor aeriene, unde Inteligența Artificială (IA) „amenință” să preia responsabilitatea stabilirii prețurilor biletelor de avion. Nu doar că aceasta poate ajusta tarifele în timp real, ci, datorită capacității sale de „instruire continuă”, are potențialul de a identifica cheltuielile maxime pe care fiecare pasager este dispus să le suporte.
- Prețurile biletelor de avion ar putea fi stabilite de inteligența artificială
- Cum se pot schimba veniturile companiilor
Într-o mișcare revoluționară, Inteligența Artificială (IA) se pregătește să devină principalul factor în stabilirea prețurilor biletelor de avion în lunile următoare. Această tehnologie nu doar ajustează tarifele în timp real, ci, datorită capacității sale de „instruire continuă”, poate identifica cheltuielile maxime pe care fiecare pasager este dispus să le suporte, conform informațiilor prezentate de Il Corriere della Sera și raportate de Rador Radio România.
Prețurile biletelor de avion ar putea fi stabilite de inteligența artificială
Cu Delta Air Lines în frunte, o companie care a obținut anul trecut impresionanta sumă de 49 de miliarde de dolari de la pasageri, beneficiile aduse de inteligența artificială pot aduce o creștere de 1%, reprezentând astfel un plus de 500 de milioane de dolari la veniturile companiei.
Cu toate acestea, în Uniunea Europeană se pun întrebări cu privire la posibilele conflicte cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), potrivit stiripesurse.ro
În Statele Unite, Delta a început investițiile în machine learning din noiembrie 2023, subramură a inteligenței artificiale, cu scopul de a maximiza câștigurile, conform dezvăluirilor făcute de conducerea companiei în decembrie, în cadrul „Conferinței globale pentru consumatori și retail” organizată de Morgan Stanley.
Președintele Glen Hauenstein a subliniat că IA poate ajuta la determinarea sumelor pe care consumatorii sunt dispuși să le plătească pentru produsele premium comparativ cu tarifele de bază. CEO-ul Delta, Ed Bastian, a adăugat că o creștere de 1%, 2%, 3% sau 4% adusă de IA ar însemna pentru ei miliarde de dolari în plus.
Cum se pot schimba veniturile companiilor
De la operațiuni până la gestionarea veniturilor, companii precum Ryanair, renumită pentru abordarea sa low-cost, testează sistemele de machine learning pentru a anticipa operațiunile și pentru a determina prețurile biletelor. Într-un domeniu în care fiecare eurocent contează, chiar și pentru gigantul Ryanair, inteligența artificială aduce venituri semnificative, de până la 20 de milioane de euro, printr-un supliment de doar 10 eurocenți per pasager.
Inginerul de învățare automată Lukas Schack de la Tui, unul dintre giganții turismului, a declarat că inteligența artificială poate aduce prețuri semnificativ mai bune prin analizarea zilnică a peste 70 de milioane de tarife și compararea constantă cu abordarea tradițională de gestionare a veniturilor.
John Hurley, chief technology officer al Ryanair, anticipă că prima aplicație reală a inteligenței artificiale va fi în serviciul pentru clienți. În cadrul aceleiași linii, CEO-ul Delta, Ed Bastian, vede un potențial semnificativ în îmbunătățirea timpilor de răspuns pentru clienți, reducându-i de la minute la doar câteva secunde.
Citește și: Primul restaurant unde mâncarea este preparată de roboți. Cum se poate comanda