Ce spun experții în siguranța traficului, despre accidentul din Ungaria? Au fost explicate primele cauze ce au condus la producerea tragediei
Publicat pe 24.05.2018 la 08:24 Actualizat pe 24.05.2018 la 08:24
Accidentul din Ungaria, în urma căruia nouă români și-au pierdut viața, stârnește noi controverse. Experții în siguranța traficului au încercat să ofere primele explicații cu privire la cauzele tragediei.
Accidentul din Ungaria, în urma căruia nouă români și-au pierdut viața, stârnește noi controverse. Experții în siguranța traficului au încercat să ofere primele explicații cu privire la cauzele tragediei.
Cu greu încearcă experții să ofere explicații despre cauzele tragediei. Accidentul din Ungaria, produs de Petru Zălar zis Kalau, a stârnit numeroase controverse. Despre tragedia românilor morți se vorbește și în Ungaria, nu numai în România, iar cei mai buni experți în siguranța traficului au încercat să ofere primele ipoteze ale producerii tragediei.
Potrivit observator.tv, Karoly Lovas, expert în siguranţa traficului este de părere că atât live-ul pe care îl făcea pe Facebook, cât și oboseala, au fost cauzele principale ale producerii accidentului.
„În unele cazuri, astfel de microbuze care transportă muncitori din străinătate călătoresc şi peste 1000 de kilometri”, spune Lovas, pentru ziarul Origo, ceea ce îl poate obosi extrem de mult pe șofer.
Karoly Lovas a mai explicat că, în cazul microbuzelor, şoferii nu se orientează după reguli stricte, cum se întâmplă în cazul şoferilor de autocar ce transportă pasageri. Astfel, șoferul se poate grăbi, pentru a ajunge mai repede la destinație și poate să nu mai țină cont de limitele de viteză și nici nu efectuează vreun popas, pentru a nu pierde vremea. „Au venit dinspre Slovenia, care este destul de departe de locul accidentului. Nu ştim dacă au făcut sau nu vreun popas”, mai spune expertul maghiar.
Cauza principală a accidentului, live-ul de pe Facebook
Karoly Lovas este de părere că telefonul i-a captat șoferului Petru Kalau toată atenția, acesta nemaifiind în stare să aprecieze corect distanța față de camion. Cu toate acestea, există o întrebare la care nimeni nu are răspuns. De ce atunci când a sesizat că se apropie camionul, șoferul nu a încercat să se mute repede pe banda din dreapta?
Dragoş Stanca, specialist Social Media, a făcut şi el câteva mărturisiri prin care condamnă folosirea telefonului atunci când suntem la volan.
„Noile tehnologii sunt tentante pentru toată lumea. Când folosim tehnologia, asta trebuie făcut în mod responsabil. Există deja campanii în ţările civilizate împotriva folosirii telefonului mobil la volan, în general." a declarat Dragoş Stanca.
Vă reamintim că un grav accident s-a produs în Ungaria. În urma tragediei, nouă români și-au găsit sfârșitul.
Dacă vrei să fii la curent cu cele mai noi ştiri din ţară, dar şi din întreaga lume, te așteptăm și pe pagina de Facebook. Avem şi pagină de Instagram.
inițiale