Cum sunt păcăliți românii care își cumpără mașini second-hand. Mare atenție la acest detaliu
Publicat pe 29.11.2022 la 12:05 Actualizat pe 29.11.2022 la 12:05
Mașinile second-hand au devenit alegerea preferată a românilor. Cu toate că este o variantă mai ieftină, aceasta nu poate fi considerată o idee rea. Însă, nu în toate cazurile este la fel. Românii care își achiziționează autoturisme second-hand trebuie să fie foarte atenție, deoarece pot fi păcăliți. La ce detaliu trebuie să fie atenți.
- Cum sunt păcăliți românii care își cumpără mașini second-hand
- Trebuie să fii atent la acest detaliu
Una din cinci mașini din România prezintă un kilometraj modificat. Și totuși, mai bine de jumătate dintre acestea au fost avariate. Acestea sunt datele ultimului care furnizează rapoarte despre istoricul auto.
Românii care își cumpără mașini second-hand sunt păcăliți
România ocupă locul 20 din cele 23 de ţări în topul ţărilor cu cele mai puţin transparente pieţe de maşini rulate din Europa. Asta se arată într-un raport intitulat „Indexul de Transparenţă a pieţei auto”, realizat de carVertical.
„Una din cinci maşini rulate are kilometrajul dat înapoi, iar valoarea medie ştearsă de pe odometru este de aproximativ 50.000 de kilometri (48.090 km). Aceasta înseamnă că un cumpărător nu doar că poate plăti în exces pentru un vehicul, dar pe baza înregistrărilor false poate avea probleme şi cu planificarea reviziilor.”, conform raportului „Indexul de Transparenţă a pieţei auto”, realizat de carVertical.
Și asta nu este tot. Mai mult de două treimi din parcul auto de maşini rulate sunt aduse din alte tari, iar peste jumătate dintre autovehicule sunt avariate.
Însă, țara noastră se arată mai bine la vârsta parcului auto second-hand. România are, totuși, o vechime de 9,19 ani. Astfel, ea se clasează pe locul 9 din 23 în clasamentul piețelor auto europene analizate.
Trebuie să fii atent la acest detaliu
Aceleași date susțin că piaţa maşinilor second-hand din Vestul Europei au parte de mai multă transparenţă decât cea din Europa de Est.
„Cumpărarea unei maşini second-hand din Letonia, Lituania, Ucraina sau România este riscantă, având în vedere că sunt pieţe cu cele mai mari importuri auto. Aici se află cele mai multe autovehicule fraudate prin derularea odometrului sau ascunderea daunelor. O pondere considerabil mai mare a importurilor de maşini second-hand este unul dintre motivele-cheie pentru care ţările din Est sunt mult mai afectate de fraudă. Importurile cresc în mod direct procentajul de maşini cu kilometrajul dat înapoi, iar urmărirea unor astfel de infracţiuni necesită mult efort, în special atunci când vine vorba despre tranzacţii internaţionale.”, susţine Matas Buzelis, şef de Comunicare la carVertical.
Marea Britanie se află pe primul loc, cu cel mai mare indice al transparenţei, de 126 de puncte. Următoarea este Germania, cu un scor de 96,8, în timp ce Italia are 90,8 şi Franţa 79,9.
În Europa Centrală, Croaţia, Cehia, Ungaria şi Slovacia sunt clasate la mijlocul Indexului de Transparenţă a pieţei auto. Cu toate că nu au un scor ridicat privind derularea odometrului, ele au un volum mai mare al importurilor de maşini second-hand, dar şi un procent la fel de mare al maşinilor avariate.
CITEȘTE ȘI: Lovitură pentru românii cu mașini mai vechi de 15 ani! Ce se va întâmpla până la finalul anului