Măsurile pentru redeschiderea teraselor au fost publicate în Monitorul Oficial. Ce trebuie să știe clienții
Publicat pe 30.05.2020 la 09:15 Actualizat pe 30.05.2020 la 09:16
Toate măsurile care trebuie respectate odată cu redeschiderea teraselor au fost publicate în Monitoul Oficial. Câte persoane vor putea sta la masă și care sunt categoriile de oameni cărora nu li se va permite să stea la terase?
Toate măsurile care trebuie respectate odată cu redeschiderea teraselor au fost publicate în Monitoul Oficial. Câte persoane vor putea sta la masă și care sunt categoriile de oameni cărora nu li se va permite să stea la terase?
Ordinul emis de ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, ministrul Economiei, Virgil Popescu, şi preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterinare şi pentru siguranţa alimentelor prin care se aprobă normele pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus la prepararea, servirea şi consumul produselor alimentare, băuturilor alcoolice şi nealcoolice în spaţiile special amenajate în exteriorul clădirilor unităţilor de alimentaţie publică a fost publicat în Monitorul Oficial.
Normele publicate în Monitorul Oficial privind redeschiderea teraselor stabilesc că personalul nu va permite accesul clienţilor cu simptome respiratorii. La o masă vor putea sta maxim patru persoane, în cazul în care nu sunt membri ai aceleiaşi familii şi nu se vor transfera meniuri, solniţe sau alte obiecte de la o masă la alta.
Distanța dintre persoanele care stau la masă este de 1,5 metri, cu excepția celor din aceleași familii.
De asemenea, trebuie să existe o distanță de minim doi metri între scaunele de la mese alăturate.
Clienților cu simptome de infecţie respiratorie nu li se va permite accesul. Pentru restul, la intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare trebuie să existe dispozitive cu substanţe dezinfectante pentru mâini.
Documentul mai arată că:
- trebuie reorganizate circuitele de producţie şi livrare, unde este cazul
- trebuie monitorizată starea de sănătate a angajaţilor
- existenţa unui registru de rezervări ale clienţilor, pentru a putea fi făcută ancheta epidemiologică dacă este cazul
- trebuie luate măsuri de respectare a distanţei între angajaţi
- curăţenia şi dezinfectarea cu produse biocide a spaţiilor, echipamentelor şi ustensilelor.