Meseria plătită cu 5000 de lei în România, dar pe care nu o vrea nimeni: „La unii, lenea e atât de mare...”
Publicat pe 14.07.2022 la 12:42 Actualizat pe 14.07.2022 la 12:52
În România sunt zeci de mii de oferte de muncă și chiar salarii care ajung şi până la 7.000 de lei! În ultimul timp, tot mai multe persoane refuză o meserie care este plătită cu 5000 de lei în țara noastră. Iată ce au declarat reprezentanții unei primării, care și spun că „la unii, lenea e mare”!
- Ce meserie este plătită cu 5000 de lei în România, dar toată lumea o refuză
- Ce spun reprezentanții unei primării
În țara noastră există zeci de mii de locuri de muncă bine plătite, însă angajați nu sunt, deoarece este mult de muncă și oamenii refuză să facă sacrificii. Ei bine, conform adevarul.ro, există o meserie plătită cu 5000 de lei în România, dar pe care nu o vrea nimeni. Ce spun reprezentanții unei primării.
Ce meserie este plătită cu 5000 de lei în România, dar toată lumea o refuză
Lucrările la tronsonul cinci din Curtea de Argeș - Pitești al Autostrăzii Sibiu - Piteşti au început încă din data de 1 septembrie 2021. Ca constructor aici românii pot primi suma de 5.000 de lei net ca muncitori necalificaţi, însă oamenii refuză să lucreze aici, munca fiind grea. Pentru că românii refuză constructorul a adus zeci de oameni din Asia.
Conform datelor furnizate de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la momentul actual, pe acest tronson de drum lucrează 626 de persoane, dintre care 47 sunt de naţionalitate străină, asiatici, persoane din Vietnam în special.
După cum confirmă sursele, numărul angajaţilor din străinătate de pe şantier va creşte până la începutul verii, adică ar fi trebuit să crească deja. S-a estimat că până la data de 1 iulie, pe şantierul tronsonului cinci vor lucra minim 1.000 de oameni, iar cel puţin 150 dintre aceştia vor fi din Asia. Motivul este că mulţi români refuză salariile lunare de 5.000 de lei net oferite pentru a lucra pe şantierul de aici, în avantajul asiaticilor, care le acceptă necondiționat. Șantierul a fost organizat în comuna argeşeană Merişani, unde sunt în prezent zeci de utilaje. Primăria Merişani a dat şi o şcoală dezafectată firmei Astaldi, aceea care face tronsonul cinci, pentru a-şi organiza acolo sediul şantierul, iar italienii au făcut deja îmbunătăţiri şi investiţii în clădire.
Ce spun reprezentanții primăriei
Reprezentanții Primăriei Merișani spun că mulți români din comună au fost angajați aici. Mulți români aleg să nu lucreze și să primească acel ajutor social de la primărie, în loc să lucreze și să primească suma de 5000 de lei.
Tronsonul cinci al Curții de Argeş - Piteşti are o lungime totală de 30,35 kilometri, iar contractul pentru acest tronson de drum a fost semnat în urmă cu doar doi ani de compania italiană Astaldi. Valoarea contractului se ridică la 1,7 miliarde de lei fără TVA, din fonduri europene nerambursabile. Dacă nu apar diverse probleme, tronsonul cinci ar trebui finalizat cel târziu până în septembrie 2025.