O româncă a rămas blocată când a văzut cât costă kilogramul de cireșe la un supermarket din Timișoara. Cât trebuia să plătească
De Bianca Cimpoi.
Publicat pe 08.01.2025 la 21:12
Actualizat pe 08.01.2025 la 21:12
Chiar dacă nu este vară, în supermarketuri și piețe au fost aduse fructe, care, în mod normal se găsesc în sezonul cald. În luna ianuarie, se găsesc și cireșe, dar prețurile nu sunt pentru orice buzunar.
- Cât costă un kilogram de cireșe în ianuarie
- Prețurile nu sunt pentru orice buzunar
Pentru cei mai mulți care au cam exagerat cu mâncarea de sărbători, fructele și legumele au fost cea mai bună variantă pentru a reveni la un stil de viață sănătos. Pe piață au fost aduse fructe, care, în mod normal, se găsesc iarna. În supermarketuri și piețe se vând cireșe, iar un kilogram are un preț piperat.
Cât costă un kilogram de cireșe
O femeie a vrut să cumpere un kilogram de cireșe dintr-un supermarket din Timișoara, atunci când a fost surprinsă de preț, căci trebuia să plătească 100 de lei pe un kilogram. Femeia a glumit pe seama prețului ridicat și a postat videoclipul pe TikTok.
Și în alte supermarketuri și piețe din țară prețurile la cireșe sunt ridicate. De exemplu, cireșele se vând în cea mai mare piață din Sibiu cu 169 de lei kilogramul. În piețe se mai găsesc și ananas și căpșuni, care au la fel prețuri ridicate.
Ce alimente se vor scumpi în 2025
Specialiștii spun că în 2025 ar putea să apară noi scumpiri în ceea ce privește alimentele. Pâinea și uleiul ar putea costa mai mult cu 10%. Aceeași tendință ar putea să apară și la carne și lactate.
Se estimează că vor fi creșteri între 5% și 8% la carne și mezeluri, în timp ce lactatele vor costa mai mult cu 2% sau 5%. Alimentele se vor scumpi și din cauza faptului că producătorii vor trebui să plătească pentru facilitățile fiscale pentru cei din agricultură.
„Nu avem de unde să acoperim această diferență a facilităților, pentru că atunci trebuie să blocăm investițiile. Între a bloca investițiile sau a implementa o scumpire de preț mică, dacă ne referim la bucată, preferăm să mergem mai departe cu investițiile și să păstrăm locurile de muncă. La nivelul companiei noastre impactul este undeva la 5,5 milioane de euro pe an”, Radu Timiș, CEO al unei fabrici de mezeluri, la Antena 3 CNN.