Reacția Arhiepiscopiei Tomisului, după ce ÎPS Teodosie a împărtășit copii cu aceeași linguriță. „Este lucrarea lui Hristos”
Publicat pe 16.05.2020 la 19:16 Actualizat pe 16.05.2020 la 19:17
La scurt timp după ce în spațiul public au apărut imagini cu ÎPS Teodosie împărtășind copii în a doua zi a stării de alertă, cu aceeași linguriță, Arhiepiscopia Tomisului a reacționat. Arhiepiscopia este de părere că nu a fost încălcată nicio regulă.
La scurt timp după ce în spațiul public au apărut imagini cu ÎPS Teodosie împărtășind copii în a doua zi a stării de alertă, cu aceeași linguriță, Arhiepiscopia Tomisului a reacționat. Arhiepiscopia este de părere că nu a fost încălcată nicio regulă.
Arhiepiscopia Tomisului a reacționat printr-un comunicat de presă, după ce sâmbătă, 16 mai, în cea de-a doua zi a stării de alertă arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, a fost filmat în timp ce împărtășea copii cu aceeași linguriță.
Arhiepiscopia Tomisului a transmis că „actul de împărtășire a pruncilor nu este ilegal pentru că IPS Teodosie nu a încălcat nici o lege sau canon bisericesc, care ar interzice actualmente împărtășania”.
De asemenea, în comunicat se atrage atenția asupra faptului că ÎPS Teodosie a ținut legătura cu clerul și credincioșii în „toată perioada de restricție și a făgăduit expres păstoriților săi că-i va aștepta la comuniunea cu Biserica, care se concretizează mai ales în sfânta împărtășanie, când se va relua accesul credincioșilor (...) ÎPS Teodosie nu a putut să-i rănească sufletește, îndepărtându-i de la Sf. Potir”.
Arhiepiscopia Tomisului precizează că „aceasta este lucrarea lui Hristos în mijlocul credincioșilor, prin arhiereul care își exercită misiunea încredințată de Biserica lui Hristos”.
Totodată, în comunicat se atrage atenția asupra faptului că „discuția linguriței”a pornit eronat în spațiul public, întrucât Biserica nu este unitate de alimentație publică, ci instituție de cult.
„Împărtășania nu este mâncare și băutură firească (adică aliment pentru trup) ci este hrana cea mai sfântă pentru viața veșnică, Hristos prezent real, întrând în alcătuirea făpturii noastre, prin care ne îndumnezeim. Prin urmare, este o delimitare categorică între Hristos-Dumnezeu și alimentele firești, iar împărtășania și dăruirea ei credincioșilor este atributul exclusiv al Bisericii”, concluzionează Arhiepiscopia.