S-a aflat cum s-a produs tragedia din Italia, în care au murit patru români. A fost construit în urmă cu 50 de ani şi trebuia să fie reparat din 2016
Publicat pe 05.10.2023 la 17:46 Actualizat pe 05.10.2023 la 17:46
În urmă cu doar două zile, mai exact la data de 3 octombrie 2023, o tragie cumplită a avut loc pe podul de la Mestre, Italia, atunci când un autocar s-a prăbușit și după aceea a luat foc. 21 de persoane și-au pierdut viața, după ce mijlocul de transport a căzut în prăpastie, peste linia de cale ferată ce leagă două localităţi din regiunea Veneţia. Iată cum s-a produs tragedia din Italia, de fapt!
- Iată cum s-a produs tragedia din Italia, în care 21 de persoane și-au pierdut viața
- A fost construit în urmă cu 50 de ani şi trebuia să fie reparat din 2016
În urma tragediei de la Mestre, Italia, s-au descoperit mult mai multe nereguli în privința zonei unde un autocar s-a prăbușit în prăpastie și apoi a luat foc. Ei bine, podul de la Veneţia a fost construit în urmă cu 50 de ani. Mai mult, în anul 2016 el trebuia să fie reabilitat.
Cum s-a produs tragedia din Italia, în care 21 de persoane și-au pierdut viața
Concret, în acel an s-a lansat un proiect de renovare, astfel că lucrările au început abia în luna septembrie a acestui an. Totodată, reparațiile aveau în vedere inclusiv astuparea unei găuri în bara de siguranţă.
Mai mult decât atât, lucrările de renovare începute luna trecută nu au ajuns până la porţiunea de pod pe care a avut loc drama. Astfel că, autocarul care transporta aproximativ 40 de turişti străini din centrul istoric într-un camping, a lovit bară de siguranţă, împotriva căreia a rulat pe o distanţă de câţiva metri, după care a intrat într-o „gaură” de 1,5 metri în parapet şi a lovit o a doua barieră.
Apoi, acela a fost și momentul în care mijlocul de transport a căzut de la zece metri, în apropierea unei căi ferate.
Care este cauza tragediei
Până în acest moment, circumstanţele precise ale accidentului sunt în continuare necunoscute. În schimb, prima și singura ipoteza a tragediei este că şoferului i s-a făcut rău în timp ce se afla la volanul autoturismului.
„Aceste bariere nu sunt conforme legislaţiei actuale, dar erau în epoca în care au fost concepute. Găurile ar fi urmat să fie astupate anul viitor prin lucrări deja decise. Mă opun pentru ca serviciile noastre să nu fie date drept asasine. Începând din 2016, serviciile noastre se ocupă să repare această porţiune de bară de siguranţă. Nu putem atribui lucrări în valoare de şapte milioane de euro fără licitaţie. Să ne întrebăm de ce în Italia o procedură în vederea unor lucrări trebuie să fie atât de lungă!. Lucrările care au început în septembrie au ajuns până la 400 de metri.”, s-a apărat în presă Renato Boraso.
Ei bine, bilanţul tragediei a ajuns la 21 de morţi şi 15 răniţi, inclusiv cinci persoane în stare gravă.