Vești bune din partea CFR Infrastructură! Un traseul feroviar revine în România, după aproape 20 de ani.
Publicat pe 19.10.2023 la 07:38 Actualizat pe 19.10.2023 la 07:38
Revine un nou traseul feroviar. După aproape 20 de ani de când un cunoscut pod s-a prăbușit, CFR Infrastructură a anunțat că finalizarea drumului se află în proporţie de 80% a unui traseu feroviar mult aşteptat.
- Un traseu feroviar revine în România
- Podul vechi s-a prăbușit în 2005
Vești bune din partea CFR Infrastructură! Un traseu feroviar revine în România, după aproape 20 de ani.
Traseul feroviar Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu revine
Așadar, din momentul în care ce podul vechi de la Grădiştea s-a prăbușit în 2005 trenurile circulă ocolit, pe la Videle. La această oră, stadiul fizic de execuție a lucrărilor între Vidra și Comana este 80%.
"Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Vidra și Comana, inclusiv la noul pod de la Grădiştea, dar și lucrările conexe de reparații la terasamente și suprastructura feroviară între Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu nord frontieră au ajuns la un stadiu fizic de 80%.
Cu o întârziere cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului executate în localitatea Daia, dar și de procesul de fabricare și furnizare a unor componente metalice, lucrările feroviare pe întregul traseul București Nord - Grădiștea - Giurgiu Nord se apropie de finalizare, iar din primăvara anului viitor constructorul ne asigură că trenurile vor circula pe noul pod feroviar de la Grădiştea", a transmis CFR Infrastructură.
Cand va fi gata construcția
Mai mult decat atat, intre Vidra și Comana, traseul căii ferate, în lungime de 12,02 km, va avea 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcția Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcția București.
Pe lângă acestea, drumul va avea și 10 podețe, 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici și două clădiri noi pentru publicul călător - PO GRĂDIȘTEA și Hm COMANA, compartimentate cu spații interioare moderne - săli de așteptare, grupuri sanitare, case de bilete -, dar și peroane cu lungimi cuprinse între 150 m și 250 m și lățimea de 3 metri, scări, rampe și refugii, inclusiv facilități de acces pentru persoanele cu dizabilități.
CITEȘTE ȘI: Ce se întâmplă cu angajații CFR prinși beți la serviciu. O nouă lege a fost adoptată de Parlament