Zeci de mii de copii riscă să rămână cu mediile școlare neîncheiate. Ce soluții a găsit Ministerul Educației pentru sfârșitul primului semestru
Publicat pe 12.01.2021 la 13:07 Actualizat pe 12.01.2021 la 13:07
Din cauza pandemiei de coronavirus, elevii au învățat de aproape un an prin intermediul platformelor online, lucru care a făcut ca zeci de mii de copii să riște acum să rămână cu mediile școlare neîncheiate, căci nu au avut acces la internet. Astfel că, acum Ministerul Educației a găsit trei soluții pentru sfârșitul primului semestru din anul școlar 2020-2021.
- Ministerul Educației a găsit trei soluții pentru închiderea mediilor elevilor.
- 65.000 de elevi riscă să rămână cu mediile din primul semestru neîncheiate.
Situația epidemiologică de la noi din țară nu i-a lăsat pe profesori și pe elevi să își desfășoare activitatea așa cum o făceau în mod obișnuit, lucru care a afectat sistemul de învățământ pe mai multe planuri.
Unul dintre acestea și poate cel mai important ar fi faptul că nu toți elevii au avut, în această perioadă, ocazia de a mai studia și asta pentru că ori nu au avut internet ori nu beneficiază de un telefon ori de o tabletă.
Soluții găsite de Ministerul Educației pentru elevii cu mediile școlare neîncheiate
Astfel, acum, la nivel național, conform datelor oferite de Ministerul Educației, 65.000 de elevi riscă să rămână cu mediile școlare neîncheiate pe primul semestru, în contextul în care anual, în perioada de dinainte de pandemie, numărul acestora era de 15.000. Însă, pentru a îi liniști, atât pe părinți, cât și pe elevi, cei de la putere susțin că s-au discutat deja măsurile ce se impun în această situație.
Mai concret, Sorin Cîmpeanu, noul ministru al Educației, în cadrul unei videoconferințe cu inspectorii școlari generali, a ajuns la concluzia că pentru a nu lăsa zeci de mii de elevi cu situația școlară neîncheiată pe primul semestru sunt necesare următoarele trei soluții, pe care profesorii trebuie să le implementeze la nivelul fiecărei școli, dacă situația o impune.
- Desfășurarea de activități remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanțare pentru plata cadrelor didactice.
- Prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea.
- Posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul de ore alocate săptămânal fiecărei discipline.