Shein și Temu, în atenția ANPC. Există îngrijorări cu privire la platformele chinezești. Peste 100.000 de români comandă zilnic
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se concentrează asupra platformelor chinezești Shein și Temu într-o nouă acțiune de verificare, generată de îngrijorările legate de practicile comerciale și protecția consumatorilor. Cu peste 100.000 de comenzi zilnice din partea românilor, aceste platforme atrag atenția autorităților.
- Shein și Temu, verificate de ANPC
- Foarte mulți români comandă de pe plarformele chinezești
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) lansează o investigație amplă asupra platformelor chinezești Shein și Temu, în contextul îngrijorărilor privind practicile comerciale și protecția consumatorilor.
Shein și Temu, verificate de ANPC
Cu peste 100.000 de comenzi zilnice din România către aceste platforme, ANPC a decis să se concentreze asupra posibilelor practici comerciale incorecte, care ar putea distorsiona comportamentul economic al consumatorilor.
Investigația vizează reduceri neautentice, practici agresive precum interfețe manipulatoare și vânzare sub presiune, dar și alte încălcări ale legislației privind siguranța produselor și protecția consumatorilor.
Cu privire la aceste îngrijorări, ANPC îndeamnă consumatorii să fie vigilenți înainte de a efectua achiziții online, să se informeze cu atenție despre caracteristicile produselor, prețuri, costuri de livrare și detalii despre comerciant și modalități de plată, potrivit realitatea.net
„Acţiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive - interfeţe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure - selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)" se arată în documentul citat.
Ce temeri există
Îngrijorările legate de Temu cresc și în Occident, cu temeri că ar putea deveni un gigant online dificil de controlat, similar cu TikTok.
Cu atât mai mult, este important de precizat faptul că Federația Organizațiilor Consumatorilor Germani întâmpină dificultăți în impunerea măsurilor de protecție, iar Uniunea Europeană se confruntă cu o provocare în reglementarea unui jucător care pare să încalce regulile pentru a obține o creștere rapidă.
De asemenea, nu putem să nu precizăm faptul că există o strategie agresivă de promovare și o rețea de aprovizionare care evită lanțurile globale, Temu amenință piața unică și concurența echitabilă, punând în pericol jucătorii europeni și români care respectă normele comerciale și de protecție a consumatorilor.