Actele de care ai nevoie dacă vrei să vinzi un teren în 2024. Detaliile la care trebuie să fie foarte atent cumpărătorul
Vânzarea sau achiziționarea unui teren nu este neapărat o procedură complicată. Dacă, însă, există probleme în privița actelor necesare, atunci lucrurile nu mai sunt deloc simple. Ce documente sunt necesare dacă ai nevoie dacă vrei să vinzi un teren în 2024. Detaliile la care trebuie să fie foarte atent cumpărătorul.
- Actele de care ai nevoie dacă vrei să vinzi un teren în 2024
- La ce aspecte trebuie să fie foarte atent cumpărătorul
Atunci când vinzi sau cumperi un teren sunt necesare numeroase acte, iar cumpărătorul trebuie să în calcul mai multe aspecte. De asemenea, atât vânzătorul, cât și cumpărătorul, trebuie să se asigure că îndeplinesc toate condițiile care permit semnarea cu succes a unui astfel de contract.
La ce aspecte trebuie să fie foarte atent cumpărătorul când cumpără un teren
Înainte de a achiziționa un teren, cumpărătorul trebuie să țină cont de mai multe detalii. Înainte de a face achiziția, acesta trebuie să aibă în vedere scopul pentru care dorește să cumpere terenul.
De exemplu, înainte de a semna contractul, ar trebui să știe dacă achiziționează terenul pentru a-și construi o casă sau pentru a planta unele culturi. Pentru construirea unei case, terenul trebuie să fie construibil, nu arabil sau agricol.
Apoi, cumpărătorul trebuie să fie atent la un aspect foarte important, anume dacă terenul este intravilan sau extravilan. Este important de știut că un teren intravilan este mai scump decât un teren extravilan, având în vedere locul în care este situat. Este, de asemenea, important de menționat că un teren extravilan poate fi transformat într-un teren intravilan, însă doar prin intermediul primăriei și în baza unor pași care includ și plătirea unor taxe destul de costisitoare, scrie antena3.ro.
Actele de care ai nevoie dacă vrei să vinzi un teren în 2024
Iată de ce documente ai nevoie dacă vrei să vinzi un teren în 2024:
- acte de identitate părți (vânzător și cumpărător), certificatele de căsătorie sau procură de reprezentare, dacă este cazul;
- acte de proprietate asupra terenului, după caz: contract vânzare, contract de donație, proces-verbal de predare-primire, dovada de achitare integrală a prețului, sentință/decizie civilă definitivă și irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moștenitor;
- documentația cadastrală (fișa bunului imobil și planul de amplasament, respectiv planul releveu), încheierea de intabulare în Cartea Funciară;
- certificat fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Direcția de Impozite si Taxe Locale, care atestă că proprietarul este la zi cu plățile;
- certificatul de urbanism, din care să rezulte poziționarea și regimul de construire;
- adeverință de la primărie privind darea sau nu a terenului în arendă;
- ultima factură și chitanță privind plata la zi a utilităților aferente terenului, daca este cazul.