Ce semnificație are logo-ul DOR, întâlnit din ce în ce mai des pe produsele din supermarketuri. La ce trebuie să fie atenți românii când fac cumpărături
Din ce în ce mai des, românii vor întâlni pe unele produse alimentare pe care le vor cumpăra din magazine inscripția ”DOR”. Ce semnifică, de fapt, acest logo, și la ce anume trebuie să fie atenți oamenii când fac cumpărături.
- Care este semnificația logo-ului DOR
- Este întâlnit din ce în ce mai des pe produsele din supermarketuri
- La ce trebuie să fie atenți românii când fac cumpărături
Ieri, pe data de 5 decembrie 2023, a fost adoptată o lege prin care se dorește promovarea produselor autohtone. Toți românii ar trebui să știe ce înseamnă logo-ul DOR, pe care îl vor vedea tot mai des pe eticheta diferitelor produse alimentare.
Ce semnificație are logo-ul DOR, întâlnit din ce în ce mai des pe produsele din supermarketuri
”DOR” înseamnă ”De Origine România”. Eticheta are scopul de a-i ajuta pe români să își dea seama, mai ușor, care sunt produsele fabricate exclusiv la noi în țară. Este bine de știut faptul că eticheta nu este obligatorie. Producătorii sunt cei care aleg să o folosească sau nu. Cei care vor însă ca pe produsele lor să apară acest logo trebuie să depună un dosar la Ministerul Agriculturii.
Produsele care vor primi eticheta DOR, trebuie să îndeplinească mai multe criterii. De exemplu, în cazul produselor care conțin carne, materia primă trebuie să aibă 100% origine românească, adică să provină de la animale crescute la noi în țară, iar procesarea, la fel, să fi fost făcută tot pe teritoriul României.
În cazul cozonacilor, aceștia pot primi logo-ul DOR doar dacă făina din care sunt făcuți provine din cereale românești, la fel ca laptele și ouăle, care trebuie să provină de la animale tot din țară. Nuca, la fel, trebuie să fie de proveniență românească. În ceea ce privește stafidele, zahărul sau esențele, în cazul în care nu sunt autohtone, nu pot fi folosite în proporție mai mare de 25%, scrie antena3.ro.
Când vor apărea primele produse cu eticheta DOR
Potrivit informațiilor, primele produse cu eticheta DOR vor apărea în magazine la începutul anului următor.
”E vorba de o schemă voluntară. Ajută la promovarea produselor românești la raft”, a declarat Aurel Simion, secretar de stat în Ministerul Agriculturii, potrivit Observator.
Acest proiect adoptat pe data de 5 decembrie nu este unicul de acest fel. În ultima perioadă au apărut mai multe proiecte de gen prin care Guvernul dorește promovarea produselor autohtone.